Jak odůvodnit reklamaci - je vůbec možná?

notebooky Lenovo (IBM, ThinkPad, Lenovo 3000) a vše kolem
Lockhard
píše často
Příspěvky: 285
Registrován: 10 bře 2008 16:01

Jak odůvodnit reklamaci - je vůbec možná?

Příspěvekod Lockhard » 24 dub 2010 18:33

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jak správně charakterizovat reklamaci mého laptopu. Již skoro 2 roky vlastním 14,1'' ThinkPad R61, u kterého se projevila častá "závada" pískání při málo nevytíženém procesoru. Pískání, ač méně hlasité, se projevovalo i po vypnutí úsporného režimu v BIOSu (CPU Power Management nastaven na disable), který mi navíc nepříjemně snižoval výdrž baterie.

Tento problém jsem začal tak nějak "ignorovat" (rozuměj štval mě, ale co se dá dělat, notebook potřebuji), ale jelikož se již blíží konec standardní dvouleté záruky a mám k dispozici i notebook z práce (tudíž mám i co používat v průběhu reklamace), tak přemýšlím o reklamaci tohoto problému.

Je možno tento problém reklamovat? Jak jej správně charakterizovat servisákovi? Lze tento problém vůbec reklamovat? Co jsem se dočetl, tak jedinou možností, jak tento problém vyřešit je výměna základní desky. Je to tak?

Předem děkuji za vaši pomoc!

P.S. Doufám, že moderátorům nevadí, že jsem založil nové téma, ale přidávat ho do již tak nepřehledného téma o R61 se mi nechtělo. Nicméně pokud to nesplňuje pravidla fóra, tak jej tam, prosím, přesuňte. Díky.

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 24 dub 2010 20:46

Já bych určitě reklamoval. Prostě bych jim řekl, že tě z toho bolí hlava (já třeba nemůžu pracovat u pískajícího notebooku, prostě to nejde). Je to problém jako každý jiný a oni to do reklamace přijmout musej.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

jajinek
píše často
Příspěvky: 106
Registrován: 27 led 2010 18:40
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jajinek » 28 dub 2010 21:38

no, do reklamace to prijmout sice musi, ale taky ji za 5 vterin muzou vratit s verdiktem neuznano :lol: jinak charakterizace zavady je na prodejci/technikovi... me kdyz clovicek prijde s NTB nebo s PC tak taky jen vyplacne neco ve smyslu "nefunguje mi mechanika" a nic dalsiho z nej nedostanu... do protokolu pak domyslet a charakterizovat zavadu je obcas fuska :-D zvlast kdyz se z "nefungujici mechaniky" stane "roztrhane DVD v sachte mechaniky" :D takze jen proste rekni ze to piska, vadi ti to a ze to samozrejme neni pozadovana vlastnost notebooku...
Lenovo ThinkPad R400 | Win 7 Pro | 4čl. + Ultrabay III | ½ WWAN | Dicota Classic Square
Windows Mobile Training - Specialist & Small Business Retail Specialist / since 2k7
Lynx service center technician Cheb

MaTToS
guru
Příspěvky: 762
Registrován: 08 zář 2008 08:13

Příspěvekod MaTToS » 28 dub 2010 22:45

No stale mu to aj mozu vratit s tym ze to je vlastnost toho notebooku to ze nie je ziadana takato vlastnost ich moc trapit nemusi . Uz hrozne vela notebookov som zazil co piskali dokonca cele serie od niektorych vyrobcov vydavaju tieto sialene zvuky ale bohuzial po vymene dosky sa to v niektorych pripadoch este zhorsilo prip. to ostalo na rovnakej urovni a len malokedy sa to zlepsovalo vymenami dosiek sice to vsetko boli menej kvalitne komponenty teda nemal som ziadne Lenovo no vyrobca aj napriek tomu napisal ze piskanie dosky je vlastnost notebooku a nie je to dôvod na reklamaciu takze aj ked som vyhovel zakaznikovi a vymenil dosku tak som velmi vela krat nic nevyriesil .
Uz som taketo problemy mal aj s fosnami do desktopov s grafikami ci zdrojmi predajca mi to po naliehani vymenil za uplne nove kusy ale bud piskanie bolo aj na novom kuse alebo sa objavilo po nejakom case takze by som skorej sa naklonil k nazoru ze to jednoducho odflakli a je to zle navrhnute lebo keby to bolo dobre navrhnute k ziadnemu piskaniu by nikdy nedochadzalo len co ked dnes sa uz setri vsade .

Vzhladom k tomu ze R61tky piskaju az velmi vela uzivatelom s C2D procakmi beziacimi v uspornom rezime tak budto maju nejake riesenie alebo to bude loteria ako sa bude chovat nova doska .

Na nejakej ABIT doske socket 754 som vyriesil piskanie tak ze som cievky vedla CPU zalial dvojzlozkovym lepidlom a tam to teda odstranilo 95% piskania az sam som sa divil, rovnako som skusal zaliat cievky v notebooku nejakom starsom asuse ale to mozno tak o jednu tretinu stlmilo ten zvuk takze efekt nic moc .
ThinkPad T420@i7 16GBRAM + ThinkPad Tablet 64GB + ThinkPad X220@i7 8GBRAM .
Think service engineer .

jajinek
píše často
Příspěvky: 106
Registrován: 27 led 2010 18:40
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jajinek » 28 dub 2010 22:49

no shodneme se na tom, ze zrovna v tomhle pripade si asi vyrobci budou s lidma hrat... slovickarit, ale moc dobre vi, ze to proste tak bejt nema. Ale proc tu reklamaci neodmitnout kdyz muzou, ze...
Lenovo ThinkPad R400 | Win 7 Pro | 4čl. + Ultrabay III | ½ WWAN | Dicota Classic Square
Windows Mobile Training - Specialist & Small Business Retail Specialist / since 2k7
Lynx service center technician Cheb

Lockhard
píše často
Příspěvky: 285
Registrován: 10 bře 2008 16:01

Příspěvekod Lockhard » 30 dub 2010 21:26

Děkuji všem za jejich příspěvky!

Takže radíte tam jednoduše přijít, říct (pouze), že to píská a dost mě to ruší a nebo se mám pokus jim i naznačit, že jsem hledal na internetu a je to prý ve velké většině problém se základní deskou? Bojím se, abych si tím "nasměrováním jich" sám neřezal větev pod nohama...

Opět předem díky za každý radu!

jajinek
píše často
Příspěvky: 106
Registrován: 27 led 2010 18:40
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jajinek » 30 dub 2010 21:42

Prijimam reklamace uz nekolik let... a jestli tak mohu soudit, pokud za mnou prijde zakaznik a zacne me vysvetlovat vsechnu moudrost sveta, ze si to nekde zjistoval... tak sice reklamaci prijmu (to musim ze zakona) ale po chvilce ji zamitnu protoze vetsinou taci rypalove se v notebooku pohrabou sami, a je to dost dobre videt... zacina to u odlepenych peceti, pres vylamane packy na vnitrnim sasi atp.

Takze bych moc nevysvetlovat, jen jim rekl ze tohle rozhodne neni vlastnost notebooku (a pokud ano, proc to nemeli napsane na cedulce pri prodeji) a ze ti to vadi...

A paklize ti ze servisu odepisou, ze je to vlastnost a jedna se tedy o "vadu" neodstranitelnou, je reseni jednoduche :-P
Lenovo ThinkPad R400 | Win 7 Pro | 4čl. + Ultrabay III | ½ WWAN | Dicota Classic Square
Windows Mobile Training - Specialist & Small Business Retail Specialist / since 2k7
Lynx service center technician Cheb

chatumbabub
píše často
Příspěvky: 234
Registrován: 30 pro 2008 12:56

Příspěvekod chatumbabub » 30 dub 2010 22:12

pokud ale reknou ze se jedna o vlastnost, tak to neni neodstranitelna vada ne?
ThinkPad T440s

jajinek
píše často
Příspěvky: 106
Registrován: 27 led 2010 18:40
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jajinek » 30 dub 2010 22:43

kdyz pujdeme do extremu... pokud je to vlastnost, musi byt uvedena na cedulce (rozumej popisu) k vyrobku pri prodeji. Pokud to tam neni, ma prodejce smulu... (mimoch. na tohle dost casto chodi COI).

Jeste detail, kdyby se jednalo o vlastnost... proc se neprojevovala uz od zacatku?
Lenovo ThinkPad R400 | Win 7 Pro | 4čl. + Ultrabay III | ½ WWAN | Dicota Classic Square
Windows Mobile Training - Specialist & Small Business Retail Specialist / since 2k7
Lynx service center technician Cheb

MaTToS
guru
Příspěvky: 762
Registrován: 08 zář 2008 08:13

Příspěvekod MaTToS » 30 dub 2010 23:37

jajinek : lenze to ze to bude piskat ci uz od novoty alebo po roku pouzivania pri predaji notebooku uvedene bohuzial je, notebook splna urcite normy z ktorych mimochodom jedna hovori aj o hluku vydavanom samotnou prevadzkou zariadenia tzn. hluk ventilatora, piskanie atd., takze ci to piska alebo nepiska tak vyrobca to ma velmi dobre poistene, sam som takto riesil asus a fujitsu a je to jednoducho neoblomne nakolko nakupom zariadenia si suhlasil s jeho parametrami a to ze si si precital cedulu v datarte ze 2gb ram, 2ghz procak, 250gb disk a hyper graficka karta ... tak to je problem zakaznika ze si pred kupou nezistil vsetky informacie - ver ze uz sa takych reklamacii pozamietalo s tym ze je to vlastnost ludia si nechali porobit aj znalecke posudky ktorych vysledok bol taky ze hluk pochadza zo zakladnej dosky je o intenzite XY dB , posudok sa poslal vyrobcovi notebooku ktory ho obratom zamietol s tym ze hluk neprevysuje normu ktoru zariadenie pri predaji splnalo a vsetci zakaznici sa mohli aj so SOI ist bodnut nekam a peniaze nedostal ani jeden z toho dôvodu ze piska notebook takze jednoducho to nejde a budto mu vymenia dosku a piskat to prestane alebo sa to aspon zmierni no vzhladom nato ze tie notebooky to zrejme robia uplne bezne tak si nemyslim ze dojde k uplnemu a trvalemu odstraneniu zavady .

Neexistuje nic takeho ze zariadenie svojim piskanim ta obmedzuje pri praci, ja sam to vidim na velmi velkej vzorke ludi z ktorej vyrazne piskanie pocuje iba mladsia generacia a aj keby to piskalo neviem ako tak stale to ma daleko k tomu aby bola prekrocena norma ktoru zariadenie splnuje ,jednoznacne je ze ked servis napise ze to je vlastnost tak sa zakaznik moze aj na hlavu postavit .
ThinkPad T420@i7 16GBRAM + ThinkPad Tablet 64GB + ThinkPad X220@i7 8GBRAM .

Think service engineer .

jajinek
píše často
Příspěvky: 106
Registrován: 27 led 2010 18:40
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jajinek » 30 dub 2010 23:45

nahledl jsem do naseho reklamacniho systemu... 87 uznanych reklamaci se zavadou vyhledanou pres fulltext "piska"... a k tomu 2 neuznane (dudovd neuznani prvniho pripadu je tekutina pod klavesnici a druheho je mechanicke poskozeni).

Jedna se tu o vztah mezi prodejcem a zakaznikem!

Prodavajicí podle § 9 zakona o ochrane spotrebitele odpovida za udane parametry a neomlouva ho to, ze mu udaje poskytl vyrobce nebo dodavatel. V techto pripadech lze odstoupit od kupni smlouvy na zaklade § 616 odst. 3 popr. na sleve z ceny...

Jinak jeste popisu co se stane kdyz nebude reklamace uznana... kupujici muze pozadat soudniho znalce, ktery vadu proveri. Pokud pak bude posudek ve prospech kupujiciho, musi prodavajici zaplatit naklady kupujicimu - tedy samotny posudek. Coz se muze prodavajicimu pekne prodrazit...

Jinak ta norma o ktere mluvis - jedna se o hygienickou normu danou zakonem a ta rika, ze v obytne mistnosti v noci nesmi byt hluk vyssi nez 30 dB... takze kdyz uz takove extremy, tak zmerit :lol: na druhou stranu 30db je docela hodne, takze to nemusi vyjit...
Lenovo ThinkPad R400 | Win 7 Pro | 4čl. + Ultrabay III | ½ WWAN | Dicota Classic Square
Windows Mobile Training - Specialist & Small Business Retail Specialist / since 2k7
Lynx service center technician Cheb

Lockhard
píše často
Příspěvky: 285
Registrován: 10 bře 2008 16:01

Příspěvekod Lockhard » 01 kvě 2010 11:41

Tak o 30 dB se rozhodně nejedná. :D Jde spíše o takové "vysokofrekvenční pískání", které třeba už ani moji rodiče neslyší, nicméně mě velice ruší při učení (rozumějte když nemám sluchátka s hudbou a jsem v tichém prostředí).

Děkuji všem za radu a v průběhu příštího týdne zkusím, co na to servisáci a dám sem případně vědět výsledek svého počinu.

uiqjirka
píše často
Příspěvky: 200
Registrován: 19 srp 2008 18:25

Příspěvekod uiqjirka » 02 kvě 2010 18:05

Jsem rad,ze ma R61 timto netrpi,jsem tez alergicky na tyto veci.Drzim palce v kladne vyreklamovani.
HP ProBook 470 - Windows 11 Pro - 512GB SSD, 2TB HDD, 16GB RAM, Intel Core i7
Lenovo Thinkpad T430s - Windows 11 Pro - 512GB SSD, 1TB HDD, 8GB RAM, Intel Core i3
Lenovo Thinkpad T420 - Windows 11 Pro - 512GB SSD, 1TB HDD, 8GB RAM, Intel Core i5

MaTToS
guru
Příspěvky: 762
Registrován: 08 zář 2008 08:13

Příspěvekod MaTToS » 02 kvě 2010 22:32

jajinek : ale ved to je fajn ze tie reklamacie uznavate, ja taktiez niesom svina a tu zakladnu dosku alebo grafiku zakaznikovy vymenim v notese ale povedzme si narovinu kolko % takychto RMA je opravenych tak ze piskanie sa uz nikdy neprejavi . ja pri urcitom modely notesu vyrobeneho Wistronom mozem dat ruku do ohna ze vecsina tych notebookov piska ked bezia z baterie a nevyriesilo to zatial nic ani 7 verzii zakladnych dosiek ktore vydali ani nove baterky a adaptery proste ja sam som ten notebook vlastnil vymenil som tam 2x dosku a taktiez som mal 2 baterky a proste ten notebook piskal a piska dodnes .

Takze z mojej skusenosti viem ze odstranit taketo piskanie nie je nic jednoducheho a ked to nevie ani vyrobca tej dosky vyriesit a to uz vydal XY BIOSov a 7 verzii dosiek tak je to prinajmensom smutne a bohuzial realita cinskych vyrobkov .

Aktualne mi napriklad ASUS piska vzdy ked vysokou rychlostou prenasam data cez klasicku kablovu 100mbps siet , akonahle rychlost presiahne cca. 40-50mbps tak sa z dosky ozyva fakt velmi vyrazne piskanie no nastastie torenty idu tak 20mbps tak je to v pohode .

A co ma uplne dostalo tak som si kupil Nokiu N95 v Orange cena 13990,- SK cca. 2,5 roka dozadu a piskala nabijacka ale fakt brutalne , RMA = vymena chybnej nabijacky , dali novu a pohoda po cca. 2 mesiacoch zacala piskat aj nova nabijacka ale slabsie RMA = vymena chybnej nabijacky, nabijacka z druhej RMA piskala este horsie nez ta co som mal predtym ale zaroven menej ako ta s ktorou som to kupil tak tretia RMA = reklamacia neuznana nakolko sa jedna o vlastnost daneho vyrobku - test nabijacky OK .
ORANGE poslal sudnemu znalcovi lebo som odmietol prebrat RMA a po tyzdni mi strcili do ruk posudok ze piskanie je prejav nejakeho procesu bla bla bla , dane piskanie ziadnym spôsobom neovplyvnuje vlastnost vyrobku a jeho funkciu a taktiez splna normy XY . A bol som v prdeli .

A teraz nech sa z toho niekto vysomari 2x nabijacku uznali vadnou a treti krat je to vlastnost a to vsetko len preto ze som na protokole mal uvedene ze z dôvodu opakovanej RMA 3x ziadame vymenu vyrobku - to tam uviedol automaticky predajca ORANGE :roll:

Akonahle zakaznik ziada vratenie penazi tak sa zo vsetkych zavad stanu vlastnosti s tym som sa stretol uz Xkrat prip. horsie ze pri tretej RMA sa zistila oxidacia na PCB - zrusena zaruka .. vid. Sony ericsson servis :twisted:
Vsetci su svine a najmä vyrobcovia HW a cinske fabriky postavene z rakosia kde sa vyrabaju bohuzial uz aj zariadenia kde je napisane Made in JAPAN :roll:
ThinkPad T420@i7 16GBRAM + ThinkPad Tablet 64GB + ThinkPad X220@i7 8GBRAM .

Think service engineer .

Lockhard
píše často
Příspěvky: 285
Registrován: 10 bře 2008 16:01

Příspěvekod Lockhard » 04 kvě 2010 21:00

Tak, notebook dnes odevzdán na servise, ale do protokolu napsali pouhé "píská", tak uvidíme, co na to technik. Očekávaná doba opravy: 2 - 14 dní.


Zpět na „notebooky Lenovo (dříve IBM)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů