HW problém?

Veškerý hardware pro notebooky. CPU, RAM, HDD, CD, DVD, WiFi, Bluetooth, LCD ...
hellimaniac
občas něco napíše
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2010 09:27

HW problém?

Příspěvekod hellimaniac » 24 kvě 2010 09:51

Ahoj všem,
chtěl bych vás poprosit o radu. Mám Toshibu Tecru. Jsou to přes dva roky, co šlape naprosto bez problémů. Až do teď. V pátek odpoledne bylo ještě vše ok, ale když jsem si chtěl večer zkontrolovat maily, tak po načtení do win se sekl a nedalo se nic dělat než vypnout. Zapnul jsem ho potom znovu, a zamrzl už při načítání win a navíc to házelo divné barvy. Další pokus byl opět jiný, při načítání systému mi monitor ukazoval každé druhé/třetí písmenko a potom se opět sekl. Na druhý den jsem jej zkusil zase zapnout. Naskočilo menu kde jsem vybral spůštění ve stavu nouze. Až na to, že místo bílé barvy byla taková trochu oranžová, to bylo ok. Dokonce jsem se v pohodě dostal do winů a mohl cokoliv dělat. Pak jsem dal ale restart, abych nebyl ve stavu nouze. A od té doby...když zapnu noťas, tak se monitor trochu zesvětlí, nic nepíše, nic není vidět. Procesor něco počítá, protočí se dvd a pak klid. Noťas jede, ale monitor nic neukazuje(ale není vyplý, není úplně tmavý). A ať zmáčknu cokoliv, tak se hned restartuje a všechno se pořád opakuje...
Neví někdo čím by to mohlo být? Podle mě je to nějaký hw problém. Teď když nic nejde tak nemám možnost přeinstalovat widle abych vyloučil možnost sw problém. Za každou radu budu rád. Díky.

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 24 kvě 2010 09:58

Podle popisu by to mohla byt vada grafiky. Jakou grafiku ma ta Tecra?
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 24 kvě 2010 10:24

Na 99% vadná grafika.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

hellimaniac
občas něco napíše
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2010 09:27

Příspěvekod hellimaniac » 24 kvě 2010 10:44

Sakra, toho jsem se bál. Je to Toshiba Tecra M9, grafika tam je nVidia Quadro NVS 130M. Ta by šla vyměnit? Radši bych ji vyměnil sám(je to pracovní pc a mám tam různé data), ale když nebude vyhnutí tak to dám odborníkům.

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 24 kvě 2010 11:50

Aha, znama vada G86M :( Nema ta Tecra triletou zaruku?

Tipnul bych, ze ta grafika bude napevno pripajena na zakladni desce. Existuje i moznost, ze bude v samostatnem slotu, ale tam zas nemusi byt uplne jednoduche ji sehnat. Ale pokud je v zaruce, tak reklamovat.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

alfah4ns
guru
Příspěvky: 7116
Registrován: 05 kvě 2007 15:55
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod alfah4ns » 24 kvě 2010 13:39

hellimaniac:

zivan tipuje správně.
Tecry mají 3letou záruku a grafika je napájedna na desku, takže se bude měnit celá deska.

Pokud bys to dal někam do jiného servisu, byla by to jednak pěkná pálka, no ale taky bys přišel o záruku.
kazdy velky byk byl jednou tele
Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro

drk22
guru
Příspěvky: 655
Registrován: 24 led 2007 14:19

Příspěvekod drk22 » 24 kvě 2010 13:47

alfah4ns píše:hellimaniac:

zivan tipuje správně.
Tecry mají 3letou záruku a grafika je napájedna na desku, takže se bude měnit celá deska.

Pokud bys to dal někam do jiného servisu, byla by to jednak pěkná pálka, no ale taky bys přišel o záruku.

Jen dodam, že nezáruční oprava grafiky na desce (přepájení) běžně stojí +- 2,5kkc + komponenty....
MSI GT729 (C2Q 9000, ATI HD4850)
MSI GX70 (A10 + HD8970)

hellimaniac
občas něco napíše
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2010 09:27

Příspěvekod hellimaniac » 24 kvě 2010 14:13

Tož to ste mě moc nepotěšili. Teda za odpovědi Vám všem moc díky, celkem hledím, že jsem narazil na normální a příjemné fórum :).
S tou zárukou to bude složitější. Zkusím prolést ještě papíry, ale nevím. Kupoval jsem ji od známého (za velice pěknou cenu), který ji vyhrál v interní soutěži ve firmě, kde dělal. Co si matně vzpomínám, tak jsem moc papírů neviděl, ale zkusím ještě prolézt krabici... Bez nějakého papíru(záručák, faktura apod.) se asi nemám o nějakou reklamaci snažit, co? :(
Hmm, tož co včil? Doma to neopravím, oprava v servisu vyjde kolem 5tis. se vším (+doba co tam bude). No asi se budu muset poohlédnout po něčem jiném. Každopádně díky.

alfah4ns
guru
Příspěvky: 7116
Registrován: 05 kvě 2007 15:55
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod alfah4ns » 24 kvě 2010 14:24

zkus kontaktovat ještě servis toshiby, co ti poradí.
Třeba dell má na každém výrobku konkrétní číslo, pod kterým je v databázi přesná konfigurace včetně záruk, při reklamaci fakturu pak nepotřebuješ.
Třeba to bude podobné a nějak ti poradí, co s tím.
Každopádně 3 roky jsou tam určitě, nehledě na to, jestli to bylo kupované nejdřív do firmy, nebo to brala fyzická osoba, prostě někdo to koupit musel a záruky jsou 3 roky standartně.
kazdy velky byk byl jednou tele

Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro

hellimaniac
občas něco napíše
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2010 09:27

Příspěvekod hellimaniac » 24 kvě 2010 15:47

Díky za tip, hned jim napíšu a zkusím zjistit co půjde. Podám potom info.

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 24 kvě 2010 15:57

Každý velký výrobce má svůj systém, kde eviduje stáří notebooku a záruku. Dá se to pak zjistit podle S/N. Poslední Toshibu jsem si kupoval někdy v roce 2003 a už tenkrát to u nich fungovalo. Někde na webu maj i formulář, kam zadáš svoje S/N a ono ti to vyplivne informace o notebooku od konfigurace a data výroby až po datum konce záruky.

Každý slušný servis dnes po tobě fakturu ani nevyžaduje. Oni si jen podle S/N ověří, že ten notebook má záruku podle jejich systému a že neni v databázi kradených.

Btw pokud máš na disku nějaká citlivá data, tak se tam s nima domluv, že ti vymontují disk a necháš si ho po dobu reklamace u sebe. Tvoje závada je čistě HW, takže by to nemusel být problém.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)


Zpět na „Hardware“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti