e-shopy vs. "stone" shopy :)
-
- píše často
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09 kvě 2007 18:30
e-shopy vs. "stone" shopy :)
Vidím, že poslední dobou se zde urodilo hodně témat, tak abych nebyl pozadu, tak taky jedno přihodím. Zajímalo by mě, jaký je rozdíl kupovat ntb. přes internet a v kamenných obchodech.
Hlavně mě zajímá - když chci koupit ntb v kamenném obchodě, tak jestli ho tam můžu vybalit a zkontrolovat, jesli není něco nalomené, displey ok atd... a kdyby to nebylo ok, tak samozřejmě vzít jiný. A kdybych ho vzal domů a doma zjistil, že něco není ok, tak by my ho vyměnili, nebo bych ho musel dát hned reklamovat?
A k tomu e-shopu (tuto možnost mám v plánu) - když bych si objednal ntb přes internet (megaobchod.cz), tak jak je to s tou možností vrácení do určité doby bez udání důvodu? To jako když mi dojde, zkontroluju, že je balík vpořádku, rozbalím ntb, nainstaluju win(předinstalované) a cca po 2 - 3 dnech (nebo i hned) zjistím, že např. nefunguje bt, nebo je vadný displey atd.. - pak dělat co?
Můžu ho poslat teda zpět v krabici, co mi došla s tím, že mi vrátí peníze, nebo pošlou nový? Nebo jak se postupuje? díky za odpovědi....
Hlavně mě zajímá - když chci koupit ntb v kamenném obchodě, tak jestli ho tam můžu vybalit a zkontrolovat, jesli není něco nalomené, displey ok atd... a kdyby to nebylo ok, tak samozřejmě vzít jiný. A kdybych ho vzal domů a doma zjistil, že něco není ok, tak by my ho vyměnili, nebo bych ho musel dát hned reklamovat?
A k tomu e-shopu (tuto možnost mám v plánu) - když bych si objednal ntb přes internet (megaobchod.cz), tak jak je to s tou možností vrácení do určité doby bez udání důvodu? To jako když mi dojde, zkontroluju, že je balík vpořádku, rozbalím ntb, nainstaluju win(předinstalované) a cca po 2 - 3 dnech (nebo i hned) zjistím, že např. nefunguje bt, nebo je vadný displey atd.. - pak dělat co?
Můžu ho poslat teda zpět v krabici, co mi došla s tím, že mi vrátí peníze, nebo pošlou nový? Nebo jak se postupuje? díky za odpovědi....
"Kamenný" obchod = notebook si můžeš vyzkoušet na prodejně, ale jakmile ho koupíš tak bys měl veškeré problémy řešit přes záruku. Někteří prodejci ti dají nějakou zkušební lhůtu, než si potvrdíš záruční list, ale moc jich asi nebude. Klad pro kamenný shop je, že si můžeš notebook pořádně prohlédnout, potěžkat atd.
On-line Shop = Ze zákona o ochraně spotřebitele pro tebe plyne, že máš 14-ti denní lhůtu, behem níž mlžeš zboží bezplatně a bez udání důvodů vrátit. Samozřejmostí je, vrátit jej přesně tak jak si jej dostal. Mám dojem, že to platí u všech výrobků, které si před koupí nemůžeš prohlédnout (On-line shopy, Teleshoping,...). Poud se ti s tím výrobkem něco stane, tak bys měl uplatňovat záruku. Při, nebo po třetí reklamaci (teď si nejsem jistý) můžeš požadovat nový produkt nebo vrácení peněz \to platí i v kamenných shopech/
Těmito informacemi si nejssem stopro jistý, pokud se někde mýlím, tak mě prosím opravte... Nejsem žádný právník, trávník
, ani obchodník... tak to kdyžtak ber s rezervou,,,
On-line Shop = Ze zákona o ochraně spotřebitele pro tebe plyne, že máš 14-ti denní lhůtu, behem níž mlžeš zboží bezplatně a bez udání důvodů vrátit. Samozřejmostí je, vrátit jej přesně tak jak si jej dostal. Mám dojem, že to platí u všech výrobků, které si před koupí nemůžeš prohlédnout (On-line shopy, Teleshoping,...). Poud se ti s tím výrobkem něco stane, tak bys měl uplatňovat záruku. Při, nebo po třetí reklamaci (teď si nejsem jistý) můžeš požadovat nový produkt nebo vrácení peněz \to platí i v kamenných shopech/
Těmito informacemi si nejssem stopro jistý, pokud se někde mýlím, tak mě prosím opravte... Nejsem žádný právník, trávník

-
- píše často
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09 kvě 2007 18:30
-
- Moderátor
- Příspěvky: 4680
- Registrován: 24 úno 2007 19:59
- Bydliště: Všude dobře tak co doma...
-
- píše často
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09 kvě 2007 18:30
ta lhuta plati u vseho co koupis jinak nez "v prostorách obvyklých k obchodování" (neni to presná definice ale zhruba tak), takze to je treba na ulici, pres internet, pres telefon a tak dale
na internetu si koupis zbozi vetsinou levneji, s reklamaci snad taky neni takovy problem, ale v kamennem obchodu je moznost, ze pokud to nemaji na netu tak tam to mit budou, protoze vsichni nakupuji pres net (kvuli cene to je jasne, kdo by nechtel), a jednani je v takovych obchodech osobni coz by mohlo byt "ucinejsi"...
na internetu si koupis zbozi vetsinou levneji, s reklamaci snad taky neni takovy problem, ale v kamennem obchodu je moznost, ze pokud to nemaji na netu tak tam to mit budou, protoze vsichni nakupuji pres net (kvuli cene to je jasne, kdo by nechtel), a jednani je v takovych obchodech osobni coz by mohlo byt "ucinejsi"...
-
- píše často
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09 kvě 2007 18:30
i v kamennem obchode mas pravo vratit zbozi, ale jen do jednoho tydne, pokud je originalne zabalene, úpres net nebo telefon je lhuta dva tydny, jak bylo receno, netyka se veci kere jsou delane na prani, tzn.zbozi na miru, konfigurovane veci atd.
s tema reklamacema je narok na vraceni pri treti reklamaci na stejnou zavadu nebo ctvrte jakekoli zavade
s tema reklamacema je narok na vraceni pri treti reklamaci na stejnou zavadu nebo ctvrte jakekoli zavade
kazdy velky byk byl jednou tele
Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro
Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro
s tema reklamacema je to tak, ze podle § 622 obcanskeho zakoniku :
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
pak je tu jeste ustaleny vyklad pravniku o cetnosti vad a to dve stejne a tri ruzne. To ze obchodnici si to zprisnuji je vec jina....
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
pak je tu jeste ustaleny vyklad pravniku o cetnosti vad a to dve stejne a tri ruzne. To ze obchodnici si to zprisnuji je vec jina....
-
- píše často
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09 kvě 2007 18:30
Zpět na „Jaký vybrat notebook“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 hostů