Mate nekdo zkusenosti s prazskym servisem Toshiby CSF? At uz negativni ci pozitivni, sem s nima!
Ta moje byla bohuzel hodne negativni:
Ma stavajici DVD vypalovacka ve dva mesice "stare" Toshiba Satellite Pro A200-1Mi nedavno prestala cist a palit DVDcka, zatimco CDcka precte i vypali. Po cele rade zkousek a pouziti ruznych navodu na zjisteni chyby v software jsem zjistil, ze je to chyba zeleza (nejde z ni ani nabootovat recovery DVD toshiby a koneckoncu stejne (ne)funguje i v jinym notasu...). Ano, mechanika bohuzel odesla uz po dvou mesicich pouzivani a vypalil jsem vsehovsudy 8 CDcek a dve DVDcka. Typ DVD vypalovacky je Pioneer DVR-K17A.
Obratil jsem se tedy na autorizovany servis toshiby, spolecnost CSF (Praha) a zjistil, ze se budu modlit, aby se uz mi na notasu nic nepokazilo!
Tu negativni zkusenost uz bych fakt nvelmi nerad opakoval. Narazil jsem totiz v jejich prijmu oprav-recepci-prodejne na nejakyho totalniho blba, ktery je bud strasne spatne placeny nebo ma problemy doma nebo mu nestoji. Jinak si totiz nedovedu vysvetlit proc byl ochotnej jak pasik na porazce. I na financnim urade jsou ochotnejsi, fakt!
Kdyz jsem tam prijel a podrobne vysvetlil co se stalo a ze tusim cim to je (laser mechaniky), rekl mi ze diagnostika a oprava by trvala tyden a je skoda, ze jsem si s notasem nezakoupil rozsireni zaruky s opravou on-site (ted uz vim, ze to byla OBROVSKA chyba, ze jsem na to zapomel a kdyz vzpomel, tak uz bylo pozde; priste si koupim vsechna mozna rozsireni zaruk hned!!!).
Ten tyden je sice fajn a naprosto to chapu a vim, ze je to v souladu s podminkami zaruky, ale kvuli praci si nemuzu dovolit byt tak dlouho bez PC.
Dalsi moznost byla, ze mi po dobu opravy zapujci jiny notas, jenze cena zapujceni by byla cca 1100 Kc bez DPH a to uz je cena uplne nove mechaniky bez potreby navstevy servisu (a navic se nemusim bat co se stane s mymi daty, ale to jsem radsi nerikal... )
V kazdem pripade ani tahle druha varianta nebyla prijatelna.
Posledni moznost byla 840 Kc bez DPH za prednostni opravu. I presto ze od zaruky cekam rychly a vstricny servis zdarma, neni to velka castka a i principialne se to da v pohode unest. Zaplatim prece za to, ze se zacnou venovat me zarucni oprave ihned.
Jenomze tady se prave projevila neochota toho blba hnout prstem!!!
Slo totiz o to, ze technik by se na pocitac podival do 30 minut od okamziku prijeti a kdyby po diagnostice zjistil, ze se jedna o chybu hardware, tak by se soucastka vymenila a dalsi den bych si pro pocitac uz mohl prijet. Jenze pochopitelne jenom kdyby byla na jejich sklade. Pokud ne, tak bych si notebook dalsi den vyzvednul a az by nekdy dorazila nahradni mechanika, tak bych do servisu jel znovu a nechal jim pc dalsi den. Jelikoz to byla zrejme posledni moznost, uvazoval jsem nad ni... No a protoze jsem vedel, ze chyba je skutecne v hardware a ze technik zjisti, ze je treba DVDcko vymenit, pozadal jsem jestli by se mi nepodivali zda maji nahradni mechaniky na sklade. Fakt jsem nechtel nic vic! Jenom aby mi zjistili zda maji na sklade mechaniku pro PRIPADNOU opravu.
Takhle bych totiz hned vedel, ze dalsi den se muzu pro pocitac zastavit a bude opraveny... no a kdyby nahradni mechanika nebyla skladem, tak bych zvazil zda je pro me prijatelne ztracet cas jezdenim sem tam nebo si radsi koupit novou mechaniku. Taky jsem rekl, ze kdyby to nebylo prijatelne, tak bych to nove DVDcko koupil rovnou na miste od nich a ze by mi alespon "odborne" poradili.
Jake bylo me prekvapeni kdyz odpovedel "My to nedelame"!!! Kdyz jsem se prekvapene zeptal co nedelaji, tak odpovedel ze pry nebude rusit technika v praci, aby se podival jestli maji nahradni dil skladem! To zjistovani by trvalo pet minut a on se mi deset minut vymlouval proc to nejde! A neustale opakoval "my to nedelame".
To bylo jak z ohrane desky (coz se pouziva pri skoleni pracovniku telemarketingu, CRM atp., takze zrejme byl skolenej! ) : "to prece zabere pet minut" - "my to nedelame"; "chapu, ze nedelate, ale neni to prece tak narocne se jenom jit zeptat do vedlejsi kancelare" - "my to nedelame"; "vzdyt se jen stavite za technikem" - "my to nedelame".
To uz jsem zacinal mit dost a pozadal jsem tedy jestli by nedoporucil rovnou novou mechaniku. Ten lidskej tvor s naprostou absenci kreativniho nebo variabilniho mysleni zacal mumlat neco o tom, ze to nejde a ze kvuli vymene DVDcka by se v pocitaci musel delat slozity hardwarovy zasah... (myslite ze mel na mysli odsroubovani jednoho sroubku, ktery tu mechaniku drzi nebo dalsich dvou, ktere drzi ten spoj? )
To uz jsem byl u konce sil a nez bych zacal byt sprosty a nadavat, radsi jsem sel pryc. Samozrejme se zkazenou naladou... Nakonec ale jsem si rekl, ze sice zaplatim za novou mechaniku, ale usetrim si trapeni s blby...
Jo a pozor, po celou dobu CELE zminovane konverzace jsem byl opravdu slusny, trpelivy a nedaval najevo jak me to se**. Chtel jsem jen aby mi pomohl a pokazde jsem klidne vysvetloval proc ty moznosti, ktere nabizi jsou nevyhovujici.
Ufff, jeste jednou se omlouvam za delku prispevku, ale muselo to ven...
CSF uz nikdy vice!!!!! Fakt si budu prat, aby se mi uz nic nepokazilo a i kdyby se stalo neco zavaznejsiho, co by neslo vyresit koupi noveho nahradniho dilu, tak radsi poslu notebook do Brna dalsimu autorizovanemu servisu, nez abych pokousel sve nervy v CSF. To uz fakt ne!
A vsem doporucuju: KUPUJTE SI ZARUKU ON-SITE!
Prazsky servis Toshiby, nikdy vice
- swarm
- Moderátor
- Příspěvky: 8856
- Registrován: 09 úno 2007 14:22
- Bydliště: zpět v ČR
- Kontaktovat uživatele:
Jako v principu je to tvoje chyba. Oni mají ze zákona nárok tu opravu na 30 dní. Jakýkoli kratší čas je jenom jejich vstřícnost. Koupit si notebook bez on-site záruky, když ho potřebuju na práci každý den je prostě fakt blbost. Na druhou stranu měl jsem dojem, že ta záruka se dá dokoupit i po zakoupení přístroje, ale u každého výrobce jsou tyto podmínky jiné.
Já bych ti na místě toho člověka asi taky nic moc víc nepomohl. Ono v podstatě totiž každý, kdo přijde reklamovat notebook, tak na to urguje, jak jen to jde. Nikdo přece nechce být dlouho bez svého "miláčka" a je jedno jestli notebook potřebuje na práci, nebo na večerní sledování porna.
V každé firmě je holt nějaký řád a ten se prostě dodržuje. Já na místě toho technika bych asi taky moc neměl radost, kdyby mi tam musel prodavač lítat kvůli každému zákazníkovi. Na druhou stranu jsi měl asi smůlu a byl málo asertivní, protože já v tom servisu dokázal toho technika dostat "nahoru", aby se mi na to rovnou koukl. Já jsem teda navíc před tím poslal i mail, kde jsem tu závadu popsal, tak mě tak trochu očekávali. Dneska už ale Toshibu nemám a přešel jsem k jiné značce, ale důvody byli jiné.
Jinak platí, že když ti něco opraví do 6ti dnů, tak můžeš být rád. To, že ty jsi nespokojený vychází čistě z tvých přemrštěných požadavků, které neodpovídají zakoupené (spíš nezakoupené) záruce.
Já bych ti na místě toho člověka asi taky nic moc víc nepomohl. Ono v podstatě totiž každý, kdo přijde reklamovat notebook, tak na to urguje, jak jen to jde. Nikdo přece nechce být dlouho bez svého "miláčka" a je jedno jestli notebook potřebuje na práci, nebo na večerní sledování porna.
V každé firmě je holt nějaký řád a ten se prostě dodržuje. Já na místě toho technika bych asi taky moc neměl radost, kdyby mi tam musel prodavač lítat kvůli každému zákazníkovi. Na druhou stranu jsi měl asi smůlu a byl málo asertivní, protože já v tom servisu dokázal toho technika dostat "nahoru", aby se mi na to rovnou koukl. Já jsem teda navíc před tím poslal i mail, kde jsem tu závadu popsal, tak mě tak trochu očekávali. Dneska už ale Toshibu nemám a přešel jsem k jiné značce, ale důvody byli jiné.
Jinak platí, že když ti něco opraví do 6ti dnů, tak můžeš být rád. To, že ty jsi nespokojený vychází čistě z tvých přemrštěných požadavků, které neodpovídají zakoupené (spíš nezakoupené) záruce.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)
Jasne, mas rozhodne pravdu, ze predevsim je chyba na me strane, ze jsem zapomel dokoupit ON-SITE (u Toshiby to jdo do mesice od zakoupeni, pak uz bohuzel ne a ja jsem si na to vzpomel az pak). Dokonce bych nerekl chyba, ale absolutni blbost! Moje blbost.
Taky urcite souhlasim, ze mas pravdu i co se tyce zaruky a samozrejme i v delce trvani opravy. To vsechno vim a souihlasim s tebou.
V tomto konkretnim pripade si ale nemyslim, ze jsem mel premrstene pozadavky. Fakt jsem chtel zaplatit 900 Kc za urychlenou opravu. Chapu ze maji spoustu oprav a ze kazdy na tu svou opravu specha. No a kdyz chci mit prednost, tak zaplatim. To je naprosto v poradku a to nebyl ten problem.
Problem byl neochota mi pomoct, coz je u servisu hooodne dulezite! Poskytuji prece sluzby. Stacilo se stavit za technikem a zeptat se... Jo, nemel by radost, ale platici zakaznik by odesel s vyresenym problemem. To dela kredit dobre firme. Nic vic.
A dokonce i presto kdyz to odmitl, tak jsem to bral tak, ze koupim novou mechaniku a chtel aby mi poradil, coz se zase ukazalo jako problem... Uz jsem tam vlastne nebyl jako clovek co chce zazraky, ale jako zakaznik ktery je ochoten zaplatit za sluzby.
Musim rict, ze s odstupem casu a jak jsem trochu "vychladl", tak si zacinam myslet, ze prece jenom to bylo spise jednim blbem, nez celou firmou... ale zase kvuli nemu se do CSF uz fakt budu zdrahat obracet...
co kdyz tam bude zase nedko takovej?
A beru jako dobrou radu do budoucna predem napsat maila! To me bohuzel nenapadlo, jsem hned volal...
Taky urcite souhlasim, ze mas pravdu i co se tyce zaruky a samozrejme i v delce trvani opravy. To vsechno vim a souihlasim s tebou.
V tomto konkretnim pripade si ale nemyslim, ze jsem mel premrstene pozadavky. Fakt jsem chtel zaplatit 900 Kc za urychlenou opravu. Chapu ze maji spoustu oprav a ze kazdy na tu svou opravu specha. No a kdyz chci mit prednost, tak zaplatim. To je naprosto v poradku a to nebyl ten problem.
Problem byl neochota mi pomoct, coz je u servisu hooodne dulezite! Poskytuji prece sluzby. Stacilo se stavit za technikem a zeptat se... Jo, nemel by radost, ale platici zakaznik by odesel s vyresenym problemem. To dela kredit dobre firme. Nic vic.
A dokonce i presto kdyz to odmitl, tak jsem to bral tak, ze koupim novou mechaniku a chtel aby mi poradil, coz se zase ukazalo jako problem... Uz jsem tam vlastne nebyl jako clovek co chce zazraky, ale jako zakaznik ktery je ochoten zaplatit za sluzby.
Musim rict, ze s odstupem casu a jak jsem trochu "vychladl", tak si zacinam myslet, ze prece jenom to bylo spise jednim blbem, nez celou firmou... ale zase kvuli nemu se do CSF uz fakt budu zdrahat obracet...
co kdyz tam bude zase nedko takovej?
A beru jako dobrou radu do budoucna predem napsat maila! To me bohuzel nenapadlo, jsem hned volal...
- swarm
- Moderátor
- Příspěvky: 8856
- Registrován: 09 úno 2007 14:22
- Bydliště: zpět v ČR
- Kontaktovat uživatele:
foroman1: Jinak teda pár mých poznatků - notebook už dneska zdaleka není o tom vlastním zařízení. To je dneska plněný v podstatě u všech výrobců stejnýma vnitřnostma. Během recenzování pro tento server jsem měl letos možnost pracovat dohromady skoro na 30ti noteboocích v ceně od 10ti do 100 tisíc a můžu říct, že ani kvalitativně není to zpracování bůhví jak rozdílné (například takový acer extensa 5220 za 12t má podle mě lepší mechanické zpracování základny notebooku než hp compaq 8510w za >50t). Dneska je notebook především o servisu. Ze zkušenosti jsem dokonce přišel na to, že nejlepší možnost je koupit notebook za max takových 25t (pokud nejsou moc speciální požadavky) a k němu dokoupit on-site záruku a pojištění.
Trochu se mi během dne taky rozložilo, co jsi psal a musim ti dát za pravdu, že přístup toho zaměstnance nebyl moc profesionální. Za tu nadstandardní službu jsi chtěl zaplatit, tak to se mohl přemoct. Ono já si kupuju nový notebook tak co dva roky a zkušenosti z reklamací jsou pro mě jedním z nejdůležitějších činitelů ovlivňujících výběr dalšího kusu.
Ono já když jsem s nima řešil tu jednu reklamaci, tak jsem vyjel vlastně hned ze začátku dost z ostra. Možná, že to ten přístup taky trochu ovlivnilo.
Trochu se mi během dne taky rozložilo, co jsi psal a musim ti dát za pravdu, že přístup toho zaměstnance nebyl moc profesionální. Za tu nadstandardní službu jsi chtěl zaplatit, tak to se mohl přemoct. Ono já si kupuju nový notebook tak co dva roky a zkušenosti z reklamací jsou pro mě jedním z nejdůležitějších činitelů ovlivňujících výběr dalšího kusu.
Ono já když jsem s nima řešil tu jednu reklamaci, tak jsem vyjel vlastně hned ze začátku dost z ostra. Možná, že to ten přístup taky trochu ovlivnilo.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)
Ja v tomto pripade uprednostnil diplomacii a bohuzel zklamala...
Jinak je asi fakt ze ta kvalita je vetsinou podobna... vsechno to vyjizdi z jedne tovarny nekde v cine, kde to jenom polepi ruznymi stitky. Obcas vlastnima, obcas originalnima.
Takze mas pravdu, ze ve vysledku nejde o kvalitu, ale o image vyrobce, design, variabilitu sortimentu, poskytovane sluzby, servis, ceny apod. Proto by si dnes clovek uz nemel kupovat bez maximalniho prodlouzeni a rozsireni zaruky. Nakonec to usetri nejen penize, ale hlavne cas a nervy! A kdyz uz koupi, tak nezapominat si tu zaruku pak dokoupit...
Taky si myslim, ze velikou roli hraje nahoda. Jeden s nejakym vyrobkem bude delat neuveritelne kraviny a teprve po peti letech mu povoli nejaky bezvyznamny sroubek. No a druhy pak se stejnym vyrobkem bude zachazet jak s vlastnim ditetem a po tydnu se mu cela ta vec rozvali na prach a jak na potvoru jenom ten bezvynamny sroubek mu zustane.
Napriklad spousta lidi tu mechaniku co mi odesla maximalne vychvaluje... no a ja dokonce uvazuju o tom, ze si ji koupim jako nahradu. Tj. uplne stejnou. Alespon takhle minimalizuju sanci, ze to bude zase smejd... podle toho blesku, ktery nikdy neuhodi 2x na stejne misto...
Jinak je asi fakt ze ta kvalita je vetsinou podobna... vsechno to vyjizdi z jedne tovarny nekde v cine, kde to jenom polepi ruznymi stitky. Obcas vlastnima, obcas originalnima.
Takze mas pravdu, ze ve vysledku nejde o kvalitu, ale o image vyrobce, design, variabilitu sortimentu, poskytovane sluzby, servis, ceny apod. Proto by si dnes clovek uz nemel kupovat bez maximalniho prodlouzeni a rozsireni zaruky. Nakonec to usetri nejen penize, ale hlavne cas a nervy! A kdyz uz koupi, tak nezapominat si tu zaruku pak dokoupit...
Taky si myslim, ze velikou roli hraje nahoda. Jeden s nejakym vyrobkem bude delat neuveritelne kraviny a teprve po peti letech mu povoli nejaky bezvyznamny sroubek. No a druhy pak se stejnym vyrobkem bude zachazet jak s vlastnim ditetem a po tydnu se mu cela ta vec rozvali na prach a jak na potvoru jenom ten bezvynamny sroubek mu zustane.
Napriklad spousta lidi tu mechaniku co mi odesla maximalne vychvaluje... no a ja dokonce uvazuju o tom, ze si ji koupim jako nahradu. Tj. uplne stejnou. Alespon takhle minimalizuju sanci, ze to bude zase smejd... podle toho blesku, ktery nikdy neuhodi 2x na stejne misto...
Vicemene u kterehokoliv prodejce Toshib, klidne i tam kde jsi koupil svuj notebook. Staci jenom rict, ze chces rozsireni ON-Site... Nebo u autorizovaneho servisu. Nebo se mrkni sem http://www.alza.cz/18843507/notebooky-p ... -zaruk.htm
Jenom pozor: musi se registrovat nejpozdeji do 30 dnu od data koupe notebooku.
Jenom pozor: musi se registrovat nejpozdeji do 30 dnu od data koupe notebooku.
- swarm
- Moderátor
- Příspěvky: 8856
- Registrován: 09 úno 2007 14:22
- Bydliště: zpět v ČR
- Kontaktovat uživatele:
Nic velkýho v tom neni. Jen jsem v jejich nabídce nenašel žádný notebook, který by odpovídal tomu, co hledám. Dneska už je situace jiná, ale já si tenkrát prostě koupil Fujitsu-Siemens. Více méně jsem spokojen, až na to, že teď je po druhé za poslední měsíce v reklamace (ale před tím nikdy nebyl). První reklamace byla spíš kolem nepřiměřeného opotřebení. Ta druhá už se týká ale závažné závady.Milík píše:swarm píše: Dneska už ale Toshibu nemám a přešel jsem k jiné značce, ale důvody byli jiné.
Mohu se zeptat z jakého důvodu? Já právě o Toshibe uvazuju. Konkretne o Toshiba Satellite X200.
Jinak teda NB Fujitsu-Siemens jsou mechanicky z velkých značek (nepočítám skládačky, msi a jiné noname) na tom asi nejhůř. Když to porovnám s novými Acery, tak teda nebe a dudy.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)
Jeste do ted mam doma stary Acer TravelMate 240 a krom vypalovacky(ktera nenacte CD ani DVD-proste odesla) je notebook porad super. Nic skripe, vse pevne drzi, jen uz je to pomaly deda. Celeron 2.6 je silenej louda. Takze mi Acery neprijdou spatny, jen ted vsude slysim kritiku, tak si rikam, ze se zhorsili, ty rikas opak...tak nevim.
Bohuzel, ja si v dnesni obrovske nabidce notebooku nevybral. Porad musim delat kompromisy. C2D T7500, 17, GF8600GT, min. 120G (ALE ne 4200ot.-to mam v Aceru a je to brzda), design(na tom mi zalezi), kvalita-znacka(sony, Toshiba, Asus...i jine) a cena 30-40. Vzdy jsou tam treba 2 disky-takze vetsi cena, vaha i spostreba, jina graf. karta. A design? Me prijde u notebooku spatny. U techt velkych fakt spatny. Reprezentativni design maji tam 11" nebo 13". Ostatni jsou neforemny krabice...
Bohuzel, ja si v dnesni obrovske nabidce notebooku nevybral. Porad musim delat kompromisy. C2D T7500, 17, GF8600GT, min. 120G (ALE ne 4200ot.-to mam v Aceru a je to brzda), design(na tom mi zalezi), kvalita-znacka(sony, Toshiba, Asus...i jine) a cena 30-40. Vzdy jsou tam treba 2 disky-takze vetsi cena, vaha i spostreba, jina graf. karta. A design? Me prijde u notebooku spatny. U techt velkych fakt spatny. Reprezentativni design maji tam 11" nebo 13". Ostatni jsou neforemny krabice...
Zpět na „notebooky Dynabook (dříve Toshiba)“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů