menší notebook (13-14") s DVI nebo HDMI + něco o záruce

Jaký koupit notebook? ... vybrat ten nebo onen? ... to jsou časté dotazy mnoha lidí, kteří vybírají nový nebo použitý notebook ... zde se mohou vzájěmně radit
CeCo

Příspěvekod CeCo » 05 bře 2008 10:59

slovan:
Daj link na tie podmienky...

C

Djkoma
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 18 zář 2007 16:45

Příspěvekod Djkoma » 05 bře 2008 11:01

Ceco: dobrá, ty výjimky chápu, jsou to takové věci, které jim zabraňují ve vykonání opravy v podstatě, ale co když jsou všechny tyhle věci splněny a oni nepřijdou? Jestli to mají v těch svých papírech nějak ochráněný... firmy ti mohou něco zaručit (třeba Dell NBD), ale co když to prostě technik nesplní? Můžeš se něčeho dožadovat?doufám, že víš co myslím...


Slovan: no já si myslím, že by těch 5-7 dní bylo dost když člověk má NBD :) pokud to není přes víkend nebo svátek... ohledně té záruky jsem to myslel (viz výše) jako : dell slibuje NBD- tobě se něco rozbije-oni všechno mají, díly apod.- on stejně nedorazí a do druhého dne to neopraví - pak mám na něco nárok? jak jsme psal Cecovi- oni něco zaručují a měli by to mít nějak ochráněné, kdyby se to nepovedlo ... jinak oprava do druhého dne znamená že přijedou druhý den co nahlásíš ne? ne že jim to nahlásíš oni "NĚKDY" přijedou a tobě to do druhého dne opraví... to by pak bylo hodně volitelné podle technika :)

CeCo

Příspěvekod CeCo » 05 bře 2008 11:54

Djkoma:
Viem presne co myslis, nanestastie sa toto netyka notebookov. Tieto "musi do x hodin" platia v podstate len pre servre a ine critical-mission zariadenia; pri notebookoch je to o dost volnejsie. Dell ma sice asi najprisnejsie podmienky z vyrobcov NB, ale stale je tam dostatok priestoru na manevrovanie z jeho strany.
Takze predpokladam ze na odskodnenie narok nemas, skor bude z ich strany snaha utisit ta resp. sa ta zbavit (ak im budes liezt prilis na nervy)... Oni sa totiz vzdy mozu vyhovorit ze im nedosla suciastka a ty to nemas ako dokazat...

Notasy su proste prilis lacny tovar na to aby ti niekto nieco zarucil a NBD je orientovane skor na velke korporacie, kde uz ma zmysel drzat priamo v servisnom stredisku v danej krajine nejake tie nahradne diely a vyclenit nejakeho technika (kedze vies ze mas cojaviem 200 notasov vo firme XY, casom sa niektore z nich urcite pokazia a kedze si ta firma zaplati onsite, tak to bude vyhodne aj ekonomicky). Single zakazky vsak pre onsite servis nemaju velku efektivnost z pohladu vyrobcu a preto su casto nacenene privysoko.

Pokial naozaj ten notas potrebujes tak budes musiet mat vzdy 1-2 v zalohe, resp. mat volno na kreditke a v pripade nutnosti kupit prvy notas co najdes.

C

Djkoma
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 18 zář 2007 16:45

Příspěvekod Djkoma » 05 bře 2008 12:03

CeCo: dobrá, ale takže jsem odkázán na ně, ale snad díky NBD (což je pro mě velká výhoda právě dellu) mám alespoň nějakou jistotu, že to nebude měsíc někde lítat po servisech ... u závad typu mechanika chápu zdržení a nijak by mě asi nebralo, ale třeba u HW jako je disk apod. doufám, že jejich snaha by byla opravdu "co nejdříve". Ani jsem neměl na mysli nějaké peněžité odškodnění spíše něco, co by je motivovalo, aby opravovali hnedka :) mě třeba docela dostává když spolužák říká jak má acer měsíc v servisu kvůli mechanice a oni mu to pak pošlou a řeknou, že závadu nezjistili že tam není (přitom to dvd nečte...) a tomu bych se chtěl vyvarovat.

PS: chystám se xps 1330 koupit tak zjišťuji poslední informace...

slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 05 bře 2008 17:24

CeCo:
9.3 Dell vyvine veškeré přiměřené úsilí, aby byl servisní zásah proveden ve lhůtách stanovených v Nabídce servisu. Tato doba se však může lišit v závislosti na vzdálenosti či dosažitelnosti místa provedení servisního zásahu či dostupnosti jednotlivých součástek nutných k provedení servisu.

Dell’s Next Business Day On-Site Service (NBD)* can place a Dell-certified engineer at the customer’s location the following business day, after completion of telephone-based troubleshooting when a Dell technician accepts and logs a system fault call before 17:00 Monday-Friday**, subject to parts availability.
*Availability of service and response-time estimates may vary according to the remoteness or accessibility of product location.

tohle je všechno co jsem našel na stránce s typy záruk: http://support.euro.dell.com/support/to ... pad&~ck=mn
v sekci "Popis servisních postupů" a tam jsou pdfka se všemi typy záruk (jen v ENG).

a smluvní podmínky: http://www1.euro.dell.com/content/topic ... &~lt=popup

Takže nevím. Ale nemají tam, že by se oprava mohla vyloženě protáhnout. Je tam že vyvinou veškeré přiměřené úsilí a že se může protáhnout dle dostupnosti dílů.
Komzultoval jsem tohle již dříve kvůli Aceru s SOS (Sdružení ochrany spotřebitelů) linkou a tam mi řekli že to můžou opravit později, ale že pokud to trvá dlouho (např 2x delší dobu), tak je to možná napadnutelné, kvůli klamání zákazníka u ČOI s celkem slušnou pokutou.
Nejsem si úplně jist. Vím jenom, že si servis nemůže dělat co se mu zachce (kromě Aceru :lol:). A myslím si že si Dell nebude dělat jméno svým servisem jako má Acer. Tak snad to bude v pohodě.
Naposledy upravil(a) slovan dne 05 bře 2008 17:50, celkem upraveno 3 x.
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.
Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock

Djkoma
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 18 zář 2007 16:45

Příspěvekod Djkoma » 05 bře 2008 17:42

slovan: díky

tak jsem objednal XPS 1330 a čekám až pošlou fakturu :)

CeCo

Příspěvekod CeCo » 05 bře 2008 19:21

Djkoma:
Ten dokument som cital, zrovna tie vynimky som mal na mysli.

Ono doteraz som v zivote nemal problem s tym, ze by meskal technik (ti su za to dobre plateni => idu hned na miesto). Ak niekde bol zadrhel tak prave v nahradnych dieloch... A taky WSXGA+ displej (ktory sa u mna menil spolu s doskou najcastejsie) nie je zrovna tuctova zalezitost, bolo obdobie ked proste tieto displeje neboli nikde v Europe na skladoch; nahradny kus pre mna prisiel na 29ty diel expresom z Taiwanu.

Toto Dell neovplyvni a moze sa take stat, takze bud pripraveny na fakt ze si mozno raz pockas par dni na opravu... (tiez som si kupoval zaruky "len aby som mal fakt istotu" a nakoniec som zistil ze bez nich by som bol uz davno v blazinci, kazdu chvilu je u mna technik).

C

Djkoma
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 18 zář 2007 16:45

Příspěvekod Djkoma » 05 bře 2008 21:59

CeCo:chápu, ona záruka v dnešní době "kvalitní" elektronika je víc než zlato :) a šetří nervy... i když je pravda že třeba u TV nebo DVD si nemůžu zatím stěžovat, ale pc a ntb určitě obzvlášt jsou zboží velmi náchylné... od té doby co mi odešel nejdražší komponent ze stolního pc necelý měsíc po konci záruky bych opravdu podruhé nechtěl vraždit :-) tak jsme dal nbd 4 roky a bude pokoj doufám...uvidím, jak dlouho potrvají všechny oplétačky jako placení a dovezení...

slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 06 bře 2008 00:41

Je to trochu OT, ale týká se to vybraného notebooku:
Dellu již došly peníze za to XPS M1330 co jsem objednal - pohoda.
ALE co se mi nezdá, je že hned ten den večer, co jim došly prachy se stav změnil z fáze 1 na fázi 5 odeslání k zákazníkovi (podle Dellu to má trvat cca 10-15dní - výroba a poslání).
Mám obavy, že mi chtějí poslat kus, který někdo pro vadné pixely, nebo pískající procesor vrátil :?
Co si myslíte?
Naposledy upravil(a) slovan dne 06 bře 2008 01:06, celkem upraveno 1 x.
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.

Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock

CeCo

Příspěvekod CeCo » 06 bře 2008 00:56

slovan:
Who knows... Ono ludia vravia ze v Polsku idu objednavky velmi rychlo, mozno si mal stastie a bol si zaradeny do fronty okamzite :) Vsak zistis prvy mesiac pouzivania...

C

slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 06 bře 2008 01:08

A nebo zjistím první den a vrátím :lol:
Mohli by nabízet třeba výměnu displeje pokud se na něm objeví vadný pixel během prvních 2 dnů a výměnu vnitřností, pokud bude pískat, nebo něco podobného, protože vracet se mi to pak nebude chtít :?

Je ale fakt, že jsem si objednal s penrynem a ty se prodávají teprve chvíli v Evropě, tak třeba si jenom pohli. Uvidíme.
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.

Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock

Kary
občas něco napíše
Příspěvky: 7
Registrován: 06 bře 2008 07:34

Příspěvekod Kary » 06 bře 2008 07:39

slovan:Jsem zvedavej jak s nim budes spokojen.Od 29.2. mam odjednany prakticky stejnou konfiguraci.Lisi se jen HDD,barva,zaruka a baterka.Jsem furt ve fazi jedna a termin dodani 27.3. :(

Djkoma
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 18 zář 2007 16:45

Příspěvekod Djkoma » 06 bře 2008 11:15

slovan: taky to může být chyba :) to ale poznáš až přijde... zatím bych to nehrotil... mimochodem jaký je program na hledání vadných pixelů? Když jsme kupoval naposledy monitor tak jsme používal nějaký "progra" kde se celá obrazovka rozsvítila RGB a člověk měl hledat kde to svítí jinak nebo černě :-D což mě moc nebralo (a jeden vadný pixel vpravo dole sem překousl...na 19")

osobně čekám na fakturu včera jsem objednal snad nebudu čekat příliš dlouho už bych to měl rád zaplacené a čekal na něj ...

CeCo: tímhle jsi určitě slovana "potěšil" :))

CeCo

Příspěvekod CeCo » 06 bře 2008 11:51

Kary:
Moze to byt kvoli farbe, Dell s nou ma obcas problemy (a tudiz prave farba tvojho sasi nie je na sklade)

Slovan:
Tolerancia na vadne pixely je podla normy ISO 13406-2 triedy II, t.j. 2 biele, 2 cierne a 5 farebnych pixelov na kazdy milion pixelov su v poriadku a zakaznik do tohto poctu nema narok na opravu.
Piskanie taktiez nie je vada ale vlastnost, takze v oboch pripadoch ty ako zakaznik NEMAS narok na reklamaciu a ani na vratenie.

Navyse vratenie podla casti o predaji na dialku pada, nakolko sa jedna o "produkt upraveny pre konkretneho zakaznika", ktore predajca nemusi prijat v ramci tej zakonnej lehoty. Tympadom co si objednas to dostanes, vratenie kusu mozne nie je (az po 3 rovnakych/4 roznych reklamaciach a aj to len ak si kupoval ako spotrebitel).

C

sirius1983
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4680
Registrován: 24 úno 2007 19:59
Bydliště: Všude dobře tak co doma...

Příspěvekod sirius1983 » 06 bře 2008 13:26

djkoma, stačí si třeba v malování vytvořit kompletně černou plochu a podívat se jestli někde nesvítí něco jinak...
T420, X31
Prosím, nepište mi soukromé dotazy, otázky patří veřejně na toto fórum.


Zpět na „Jaký vybrat notebook“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 hostů