NB pro Lightroom, místo PC i mobilita, cca 15-17 tis.

Jaký koupit notebook? ... vybrat ten nebo onen? ... to jsou časté dotazy mnoha lidí, kteří vybírají nový nebo použitý notebook ... zde se mohou vzájěmně radit
mkka
občas něco napíše

NB pro Lightroom, místo PC i mobilita, cca 15-17 tis.

Příspěvekod mkka » 19 srp 2011 08:54

Dobrý den,
jako náhradu sice funkčního, ale stařičkého nestíhajícího jednojádrového PC s 514 MB RAM hledám notebook (bude můj první).

Využití - nejnáročnější bude zpracování fotek - Adobe Lightroom 3 + poměrně běžné zpracování HDR, tj. nároky jak na paměť, tak na početní výkon. Dotažení fotek bude v Gimpu - práce s vrstvami. Nejedná se o profesionální činnost, jsem amatér.
Jako "PC" konfiguraci, tj. náhradu stolního počítače budu dokupovat 23-24" monitor, pravděpodobně Dell Ultrasharp nebo nějaký z LG monitorů s IPS panelem + grafický tablet Intuos4M (tablet určitě, Intuos uvažuji kvůli akci na Lightroom) + externí klávesnici.

NB bude cestovat jen občasně o víkendech + o dovolené, doma přenášený nebude. Přesto bych radši menší a lehčí, vzhledem k tomu, že s sebou v takovém případě povezu foto výbavu. Na cestách bude NB sloužit k ukládání a selekci + katalogování fotek v LR, náročné úpravy až s monitorem doma. LR je však náročný už ve fázi načítání fotek do katalogů.

Jiné využití naprosto nemá šanci vytížit jakýkoli stroj - internet, pracovně texty a překlady.
Připojení do domácí sítě přes LAN nebo WIFI, můžu obojí.