tak se chci jen podělit s ostatníma o můj problém s firmou VBI. Mělo by to být takové varování pro případné zákazníky, aby se od této firmy raději drželi dál.
Mám 26 měsíců starý notebook VBI FL90 s grafickou kartou nVidia GeForce 8600M GT, u které, jak už možná víte je problém s přehříváním a následným rozpadem mikročipu. Společnost VBI před tímto nijak nevarovala, ani se nepokusila kontaktovat zákazníky, kteří u nich koupili počítač s touto grafickou kartou a doufala jen, že bude mít více lidí stejnou smůlu, jako já. K problému:
Počítač se jednoduše přehříval a sám vypínal a zapínal, samotný tento problém nemínil nikdo řešit, až nakonec, před necelými dvěma týdny počítač zkolaboval a po zapnutí úplně odešlo grafické zobrazení, obraz se kostičkoval, vlnil a pak se rozdělil na 6 malých obrazovek. Jak jsem později zjistila, problém 8. řady grafických karet nVidia. Zkoušela jsem všechno možné na různých systémech a dopadlo to tak, že jsem se o problému dočetla atd. zavolala na telefon společnosti VBI a dopadla následovně:
Nějaký maník mi řekl, že ten problém poznává, ale bohužel, když je počítač 3 měsíce po záruce, tak oni s tím nic neudělajíí, že jiná by byla, kdyby byl ještě v záruce, že oni by ho odě mě museli vzít a grafickou kartu vyměnit za novou, kterou dostali od společnosti nVidia. Tudíž, VBI o problému věděla, dostala nové grafické karty na výměnu, ale teď mi jednoduše řekli, že mi to nevymění, ani kdybych za to chtěla zaplatit. Když jsem se zeptala, co by teda dělali, když bych měla komp v záruce, řekl, že by ho ode mě vzali a grafiku vyměnili. Když jsem tedy řekla, že za to zaplatím a ať to vymění, řekl, že tu grafiku nemají a furt dokola. Na dotaz, co mám tedy dělat mi bylo řečeno, že neví, zda budou nvé grafické karty mít, nebo ne. A když jsem se opět zeptala, co by dělali v případě zákonné záruční doby, řekl, že by počítač ode mě přijali a grafickou kartu vyměnili. Chápete to?
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Já tedy dala před 26 měsíci za počítač 30 tisíc korun a teď nemám nic.
Prý mám zkusit servisní středisko jiné firmy, která tyto grafické karty do počítačů dává, že oni mmi prý třeba tu kartu vymění, když zaplatím.
No pardon, ale to je přístup, já se stydím za ně.
Chtěla bych proto všechny varovat, máte-li s počítačem jakýkoli problém a je ještě v záruce, reklamujte ho, nebo cokoli, zbavte se ho, prodejte, nebo něco, ale nenechávejte si ho, protože jakmile projde záruka, budete v háji s nefunkčním nb a ignorantským přístupem techniků VBI či Kvazar Micro.