Varování!!! Ignorantský přístup při reklamaci FL90

notebooky VBI a vše kolem nich

Měli jste také někdy problém s reklamací počítače VBI?

ano, vůbec nepomohli
4
67%
ano, ale vyřešil jsem to jinak
1
17%
Ne, vše proběhlo hladce (grafická karta)
0
Žádná hlasování
Ne (jiný problém)
1
17%
 
Celkem hlasů: 6

Bexrt
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 14 srp 2007 20:21
Bydliště: Vítkov

Varování!!! Ignorantský přístup při reklamaci FL90

Příspěvekod Bexrt » 18 pro 2009 14:01

Zdravím,
tak se chci jen podělit s ostatníma o můj problém s firmou VBI. Mělo by to být takové varování pro případné zákazníky, aby se od této firmy raději drželi dál.
Mám 26 měsíců starý notebook VBI FL90 s grafickou kartou nVidia GeForce 8600M GT, u které, jak už možná víte je problém s přehříváním a následným rozpadem mikročipu. Společnost VBI před tímto nijak nevarovala, ani se nepokusila kontaktovat zákazníky, kteří u nich koupili počítač s touto grafickou kartou a doufala jen, že bude mít více lidí stejnou smůlu, jako já. K problému:
Počítač se jednoduše přehříval a sám vypínal a zapínal, samotný tento problém nemínil nikdo řešit, až nakonec, před necelými dvěma týdny počítač zkolaboval a po zapnutí úplně odešlo grafické zobrazení, obraz se kostičkoval, vlnil a pak se rozdělil na 6 malých obrazovek. Jak jsem později zjistila, problém 8. řady grafických karet nVidia. Zkoušela jsem všechno možné na různých systémech a dopadlo to tak, že jsem se o problému dočetla atd. zavolala na telefon společnosti VBI a dopadla následovně:
Nějaký maník mi řekl, že ten problém poznává, ale bohužel, když je počítač 3 měsíce po záruce, tak oni s tím nic neudělajíí, že jiná by byla, kdyby byl ještě v záruce, že oni by ho odě mě museli vzít a grafickou kartu vyměnit za novou, kterou dostali od společnosti nVidia. Tudíž, VBI o problému věděla, dostala nové grafické karty na výměnu, ale teď mi jednoduše řekli, že mi to nevymění, ani kdybych za to chtěla zaplatit. Když jsem se zeptala, co by teda dělali, když bych měla komp v záruce, řekl, že by ho ode mě vzali a grafiku vyměnili. Když jsem tedy řekla, že za to zaplatím a ať to vymění, řekl, že tu grafiku nemají a furt dokola. Na dotaz, co mám tedy dělat mi bylo řečeno, že neví, zda budou nvé grafické karty mít, nebo ne. A když jsem se opět zeptala, co by dělali v případě zákonné záruční doby, řekl, že by počítač ode mě přijali a grafickou kartu vyměnili. Chápete to? :?: Pro mě tedy řeč jak s bláznem. :evil:
Já tedy dala před 26 měsíci za počítač 30 tisíc korun a teď nemám nic.
Prý mám zkusit servisní středisko jiné firmy, která tyto grafické karty do počítačů dává, že oni mmi prý třeba tu kartu vymění, když zaplatím.
No pardon, ale to je přístup, já se stydím za ně.

Chtěla bych proto všechny varovat, máte-li s počítačem jakýkoli problém a je ještě v záruce, reklamujte ho, nebo cokoli, zbavte se ho, prodejte, nebo něco, ale nenechávejte si ho, protože jakmile projde záruka, budete v háji s nefunkčním nb a ignorantským přístupem techniků VBI či Kvazar Micro.
Naposledy upravil(a) Bexrt dne 18 pro 2009 16:49, celkem upraveno 1 x.
NB VBI FL90, GF 8600M GT, C2D T7300, SEAGATE 120 GB 7200 ot., 2 GB RAM, wifi, bt - už nikdy více

Uživatelský avatar
Chlebovnik
guru
Příspěvky: 3610
Registrován: 30 bře 2008 19:20
Bydliště: K-Vary / Brno

Re: Varování!!! Ignorantský přístup při reklamaci FL90

Příspěvekod Chlebovnik » 18 pro 2009 14:29

Bexrt píše:Na dotaz, co mám tedy dělat mi bylo řečeno, že neví, zda budou nvé grafické karty mít, nebo ne. A když jsem se opět zeptala, co by dělali v případě zákonné záruční doby, řekl, že by počítač ode mě přijali a grafickou kartu vyměnili. Chápete to? :?: Pro mě tedy řeč jak s bláznem. :evil:


A co je na tom k nepochopení? Pro ně je samozřejmě lepší si to omezené množství karet šetřit, aby je mohli vyměnit těm, kteří mají notebooky stále v záruce. Kdyby je takhle měnili každému za pár peněz, tak by jim brzy došly a pak by těm, kteří mají notebook v záruce museli, z důvodu nedostupnosti karet, vracet plnou kupní cenu.

A nějak jsem nepochopil smysl tohoto tématu, pokud vím, tak vzhledem k tomu, že už máš po záruce ti oni nic měnit nemusí, ani když jsi ochotná si za to zaplatit. Přístup VBI mi přijde zcela logický.
• Aspire V3-571G | 15.6" FHD IPS | i5-3230M | nVidia GT 640M | 8 GB RAM | Intel 80 GB SSD + 1 TB HDD
ASUS VX239H | SteelSeries 6Gv2 | Logitech MX518 | Tesoro Aegis X4 | Zalman NC2000
• ThinkPad T61p

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 18 pro 2009 14:34

Ono celé to VBI bylo jeden velký průser. Intel sám přiznal, že se mu to nepovedlo a sám už od toho dal ruce pryč. Dneš již žádný program VBI nefunguje.

Většina těch prodejců, kteří tady VBI měli (někteří ještě stále prodávají nějaké ty OEM šasi), neměla vůbec žádnou koncepci. Možná, že už ty karty fakt ani nemaj, ale to ti přece nepřizná, že mohou mít problém při řešení záručních oprav, to by byl sám proti sobě.

Když VBI přišlo, tak se mluvilo o tom, jak to bude snadno upgradovatelný notebook a já nevim, co všechno. Že si bude moct uživatel cokoli vyměnit a tak. Výsledek je takový, že dneska už do těhle VBI notebooku neseženeš oficiální cestou ani novou baterku. Takhle to holt dopadne, když někdo nemá jasnou koncepci a začne prodávat s tím, že problémy se budou řešit nejdřív až nastanou.

Příště doporučuju nevolit rychlokvašky prodávající OEM skládačkové notebooky a raději hledat mezi zaběhnutými velkými výrobci.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Bexrt
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 14 srp 2007 20:21
Bydliště: Vítkov

Re: Varování!!! Ignorantský přístup při reklamaci FL90

Příspěvekod Bexrt » 18 pro 2009 14:37

Chlebovnik píše:
Bexrt píše:Na dotaz, co mám tedy dělat mi bylo řečeno, že neví, zda budou nvé grafické karty mít, nebo ne. A když jsem se opět zeptala, co by dělali v případě zákonné záruční doby, řekl, že by počítač ode mě přijali a grafickou kartu vyměnili. Chápete to? :?: Pro mě tedy řeč jak s bláznem. :evil:


A co je na tom k nepochopení? Pro ně je samozřejmě lepší si to omezené množství karet šetřit, aby je mohli vyměnit těm, kteří mají notebooky stále v záruce. Kdyby je takhle měnili každému za pár peněz, tak by jim brzy došly a pak by těm, kteří mají notebook v záruce museli, z důvodu nedostupnosti karet, vracet plnou kupní cenu.

A nějak jsem nepochopil smysl tohoto tématu, pokud vím, tak vzhledem k tomu, že už máš po záruce ti oni nic měnit nemusí, ani když jsi ochotná si za to zaplatit. Přístup VBI mi přijde zcela logický.


tak mně to logické nepříjde, protože v podmínkách mám, že jakékoli poruchy a cokoli se mi naskytne za problém na nb i po záruce, že bude vyřešeno přes jejich autorizovaný servis... a teď tohle neumí vyřešit a odkáží mě na servisy HP a jiných slušných firem?
a on mi neřekl ani jednou, na otázku: "vy si tedy schováváte nové grafické karty pro počítače v záruce?" ano...
jen řekl, že oni nemají nové grafické karty...

A za vše vypovídá i to, co jsem se před chvílí dozvěděla z alfacomp.cz...
alfacomp s VBI spolupracoval pouze 4 měsíce. v té době jsem já počítač koupila, pak spolupráci ukončil, jelikož se vyskytly tyto problémy s grafickou kartou, lidi šli dát počítač do reklamace v záruční době k alfakompu, které prodej zprostředkoval, alfacomp to poslal na servisní středisko VBI a ti měli kartu vyměnit, což prý alfacompu uvedli. a jak to dopadlo?
vbi mělo notebook měsíc, nic neudělalo, ani se neozvalo a alfacomp byl nucen zákazníkovi vrátit peníze...
opravdu přístup solidních obchodníků (myšleno ironicky na VBI a fakticky na alfacomp)
tohle prostě není přístup slušných lidí, kteří naslibovali hory doly a nesplnili nic...
NB VBI FL90, GF 8600M GT, C2D T7300, SEAGATE 120 GB 7200 ot., 2 GB RAM, wifi, bt - už nikdy více

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 18 pro 2009 14:42

Chlebovnik: Solidní výrobce je schopen řešit i pozáruční opravy. Na Lenovo nebo Toshibu seženeš díly i u 10 let starých modelů. Opravit 2 roky starý notebook by neměl být problém pro žádného většího výrobce.

Na druhou stranu brát koupi notebooku jako dlouhodobou investici a koupit si notebook od VBI, to je taky pořádná zhovadilost.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Bexrt
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 14 srp 2007 20:21
Bydliště: Vítkov

Příspěvekod Bexrt » 18 pro 2009 14:46

swarm píše:Ono celé to VBI bylo jeden velký průser. Intel sám přiznal, že se mu to nepovedlo a sám už od toho dal ruce pryč. Dneš již žádný program VBI nefunguje.

Většina těch prodejců, kteří tady VBI měli (někteří ještě stále prodávají nějaké ty OEM šasi), neměla vůbec žádnou koncepci. Možná, že už ty karty fakt ani nemaj, ale to ti přece nepřizná, že mohou mít problém při řešení záručních oprav, to by byl sám proti sobě.

Když VBI přišlo, tak se mluvilo o tom, jak to bude snadno upgradovatelný notebook a já nevim, co všechno. Že si bude moct uživatel cokoli vyměnit a tak. Výsledek je takový, že dneska už do těhle VBI notebooku neseženeš oficiální cestou ani novou baterku. Takhle to holt dopadne, když někdo nemá jasnou koncepci a začne prodávat s tím, že problémy se budou řešit nejdřív až nastanou.

Příště doporučuju nevolit rychlokvašky prodávající OEM skládačkové notebooky a raději hledat mezi zaběhnutými velkými výrobci.

s tím plně souhlasím... a proto jsem si nakonec koupila raději značkovou elektrickou kytaru, u které jsem podle některých zaplatila jen za značku, ale alespoň mám jistotu dobrého přístupu, proto jsem si koupila iPod Nano a ne nějakou shitku na aukru za 800 korun. Je to o tom, jo, možná u mercedesu zaplatíš několik tisíc za hvězdu, ale také máš jistotu kvality a slušného přístupu při problému. O tom to celé je a už jsem poučena. bohužel, když jsem to na konci léta 2007 kupovala, byla to nová firma, která se zaštiťovala Intelem a jako jediná nabízela grafickou kartu nVidia GeForce 8600M GT. až pár měsíců na to s tím přišlo MSI...
bohužel...
a z těchto všech důvodů jsem tady psala...
jen jako varování, aby se lidé těchto pc zbavili a koupi se vyhli... o to jde...
ale jinak máš úplnou pravdu...
NB VBI FL90, GF 8600M GT, C2D T7300, SEAGATE 120 GB 7200 ot., 2 GB RAM, wifi, bt - už nikdy více

Bexrt
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 14 srp 2007 20:21
Bydliště: Vítkov

Příspěvekod Bexrt » 18 pro 2009 14:49

swarm píše:Chlebovnik: Solidní výrobce je schopen řešit i pozáruční opravy. Na Lenovo nebo Toshibu seženeš díly i u 10 let starých modelů. Opravit 2 roky starý notebook by neměl být problém pro žádného většího výrobce.

Na druhou stranu brát koupi notebooku jako dlouhodobou investici a koupit si notebook od VBI, to je taky pořádná zhovadilost.

tak jak říkáš...
ale jak už jsem napsala, já to brala jako novinku a kvalitu od Intelu (z kvality od Intelu jsem vyléčená taky)
bohužel, tenkrát jsem chtěla HP Pavillion, ale všichni mi řekli, že si mám koupit výkonný stroj, že budu chtít hrát hry a tak, ale nadruhou stranu, jako student jsem chtěla notebook...
no, už bych se známými a rodinnými příslušníky nenechala dotlačit do ničeho....
NB VBI FL90, GF 8600M GT, C2D T7300, SEAGATE 120 GB 7200 ot., 2 GB RAM, wifi, bt - už nikdy více

Uživatelský avatar
Chlebovnik
guru
Příspěvky: 3610
Registrován: 30 bře 2008 19:20
Bydliště: K-Vary / Brno

Příspěvekod Chlebovnik » 18 pro 2009 14:55

swarm píše:Chlebovnik: Solidní výrobce je schopen řešit i pozáruční opravy. Na Lenovo nebo Toshibu seženeš díly i u 10 let starých modelů. Opravit 2 roky starý notebook by neměl být problém pro žádného většího výrobce.


To je jasný, já jenom vysvětloval důvody, proč jí to VBI nechce opravit o jiných značkách nebyla žádná řeč.
• Aspire V3-571G | 15.6" FHD IPS | i5-3230M | nVidia GT 640M | 8 GB RAM | Intel 80 GB SSD + 1 TB HDD
ASUS VX239H | SteelSeries 6Gv2 | Logitech MX518 | Tesoro Aegis X4 | Zalman NC2000
• ThinkPad T61p

Bexrt
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 14 srp 2007 20:21
Bydliště: Vítkov

Příspěvekod Bexrt » 18 pro 2009 15:04

Chlebovnik píše:
swarm píše:Chlebovnik: Solidní výrobce je schopen řešit i pozáruční opravy. Na Lenovo nebo Toshibu seženeš díly i u 10 let starých modelů. Opravit 2 roky starý notebook by neměl být problém pro žádného většího výrobce.


To je jasný, já jenom vysvětloval důvody, proč jí to VBI nechce opravit o jiných značkách nebyla žádná řeč.

a já ti jen vysvětlovala, proč mě VBI naštvaloa všem bych doporučovala dát od nich ruce pryč...
NB VBI FL90, GF 8600M GT, C2D T7300, SEAGATE 120 GB 7200 ot., 2 GB RAM, wifi, bt - už nikdy více

dakob
občas něco napíše
Příspěvky: 28
Registrován: 24 lis 2006 18:06

Příspěvekod dakob » 18 pro 2009 15:25

Ano, to je pravda, VBI je skutečně program k ničemu. A nesnaží se to zastírat ani prodejci v Kvazaru - přišel jsem se k nim optat na devítičlánkovou baterii pro HEL80 - prodavač se hlasitě zasmál - vypadalo to asi takhle: "Ha ha ha, ježišmarjá, vždyť je to tři roky starej model - to už je dávno mrtvej produkt!" a zadíval se na mě jako na idiota. Neměl jsem v tu chvíli slov.

Bexrt
občas něco napíše
Příspěvky: 30
Registrován: 14 srp 2007 20:21
Bydliště: Vítkov

Příspěvekod Bexrt » 18 pro 2009 16:44

dakob píše:Ano, to je pravda, VBI je skutečně program k ničemu. A nesnaží se to zastírat ani prodejci v Kvazaru - přišel jsem se k nim optat na devítičlánkovou baterii pro HEL80 - prodavač se hlasitě zasmál - vypadalo to asi takhle: "Ha ha ha, ježišmarjá, vždyť je to tři roky starej model - to už je dávno mrtvej produkt!" a zadíval se na mě jako na idiota. Neměl jsem v tu chvíli slov.

a to je přesně ono... velice příjemný pocit, když se vám někdo, kdo vám (konkrétně to opravdu byl ten pán, se kterým jsem objednávku vyřizovala před dvěma roky) sliboval, co všechno bude možné atd., vysměje.
super přístup no... hlavně že mají na stránkách vbi.cz něco o upgradu notebooků...
když chcete od nich ovladače, které vám měli poslat na cd k notebooku a ony tam nebyly, řeknou vám, ať si to stáhnete, když řeknete, že nemáte jak (v té době jsem ještě neměla připojení k internetu doma, jen ve škole a tam jsem toho nemohla moc stahovat a dělat atd., ostatně, to byla záležitost vbi, dodat mi ovladače k systému, který jsem si u nich koupila a teď je k ničemu), pošlou vám amatérsky napálené cd se zlomkem potřebných ovladačů a to ještě se spožděním týden.
no prostě, od těchto výrobků ruce pryč...byla to holt chyba...
jo a úplně nejlepší je, že má člověk strach si ze stránek něco stáhnout, když je u hvězdičky, nebo kde, dopsané, že oni za obsah stránek neručí... tak děkuji pěkně, já si stáhnu ovladač a oni mi pak kvůli tomu počítač nevyreklamují, což už se taky stalo...paráda ...
NB VBI FL90, GF 8600M GT, C2D T7300, SEAGATE 120 GB 7200 ot., 2 GB RAM, wifi, bt - už nikdy více

Gizmo_CZ
píše často
Příspěvky: 226
Registrován: 03 říj 2007 21:49
Bydliště: Prostějov

Příspěvekod Gizmo_CZ » 19 pro 2009 22:07

na ebay se grafiky do těchto NT prodávají za cca 3500kč + poštovné... není nic lehčího než si jí tam koupit a za pár dní je doma.
Compal FL90 ver.1 | Intel C2D T7250 2GHz | Nvidia GeForce 8600 GT 256MB 3DM05 7163bodů | Kingston 4GB DDR2 667MHz | Samsung 250GB 7200ot. |Webkamera 2MPix ,WiFi a/b/g/-n ,BlueTooth 50m | Win 7 ultimate 64bit originál :-)

2: Asus Z50X


Zpět na „notebooky VBI“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů