Samovolné vypínání R500
Samovolné vypínání R500
Zdravim pánové.
Obracim se na vás, odborníky s prosbou o radu. Mam lenovo R500 s graf. ATI 3400 a W jehovista 32 bit od září minulého roku. Do teď byl NTB bez problémů, ale posledních cca 14 dní se mi samovolně vypíná při větší zátěži. Nedávno jsme zkusl "system stress test" a asi při 70% testu se mi opět vypl notebook. Dle rad tady na foru, sem si stahl HWmonitor, ale ten ukazuje teplotu CPU okolo 50 stupňů(při normální práci, ne při tom testu) a teplota Grafiky tam vubec neni. Docela dlouhoudobu sem byl bez antiviru, než sem si stahl Avast-free. kterej ale nenašel jedinej vir, což je divný, že bych za půl roku žádnej do PC nenatáhl . Jo a ještě by to možná mohlo být tim, že se na koleji dost práší, ale bojim se to rozebírat. Pouze jednou začas "přejedu" klávesnici a ventilační otvry vysavačem. Takže nevim jak moc je uvnitř prach. Budu vděčnej za každý vaše rady a nápady, kde by moh být problém.
Obracim se na vás, odborníky s prosbou o radu. Mam lenovo R500 s graf. ATI 3400 a W jehovista 32 bit od září minulého roku. Do teď byl NTB bez problémů, ale posledních cca 14 dní se mi samovolně vypíná při větší zátěži. Nedávno jsme zkusl "system stress test" a asi při 70% testu se mi opět vypl notebook. Dle rad tady na foru, sem si stahl HWmonitor, ale ten ukazuje teplotu CPU okolo 50 stupňů(při normální práci, ne při tom testu) a teplota Grafiky tam vubec neni. Docela dlouhoudobu sem byl bez antiviru, než sem si stahl Avast-free. kterej ale nenašel jedinej vir, což je divný, že bych za půl roku žádnej do PC nenatáhl . Jo a ještě by to možná mohlo být tim, že se na koleji dost práší, ale bojim se to rozebírat. Pouze jednou začas "přejedu" klávesnici a ventilační otvry vysavačem. Takže nevim jak moc je uvnitř prach. Budu vděčnej za každý vaše rady a nápady, kde by moh být problém.
Ahoj, nejsem sice žádný odborník, ale v tomto případě bych se zaměřil spíše na "přísun šťávy procesoru". Aneb tohle bývá klasický problém pokud máš podvoltovaný procesor (pomocí RMClocku či tak něco). Zkus případné podvoltování vypnout nebo nastavit v Power manageru "Maximum CPU speed" na "highest" a "CPU deeper sleep" na "Disabled".
Nicméně by se tak notebook chovat neměl (pokud teda není nějak moc podvoltován) a v případě přetrvávajících problémů bych jej dal reklamovat. (Lépe opravit ještě nyní v záruce než pak platit tučné sumy za pozáruční servis.)
Nicméně by se tak notebook chovat neměl (pokud teda není nějak moc podvoltován) a v případě přetrvávajících problémů bych jej dal reklamovat. (Lépe opravit ještě nyní v záruce než pak platit tučné sumy za pozáruční servis.)
To Lockhard: S procesorem a podvoltováním sem nic nedělal (jelikož se v těhle věcech nevyznám, jsem "pouhý uživatel":wink: ) a CPU speed bylo nastaveno přesně tak, jak píšeš.
To Zivan: Ultimate Boot CD jsem stáhl ale bohužel se mi nepodařilo v něm najít jakýkoliv stress test
Ještě zkusím stáhnout ten Everest.
Jinak jsem pomocí Think vantage tool boxu nejdříve PC diagnostikoval, vše bylo v pořádku, takže jsem notebook porádně vysál vysavačem a zkusil system stress test. Ten už se podařilo, oproti testu před očistou NTB, dokončit, ale netroufám si ho z hlediska teplot jednotlivých komponent hodnotit, takže výsledek najdete zde. Zajímají mě vaše názory, jestli jsou nyní teploty v normě, nebo je pořád někde chyba a PC se přehřívá i nadále.
Teploty jsem měřil pomocí HW monitoru a speedFanu s tím, že HW monitor ukazoval u obou jader cca o 4-5 stupňů víc a ani jeden program neukazoval teplotu grafiky. Taky sem nějak nepřišel na to, co jsou hodnoty Temp1 a 2 v programu SPeedFan.
To Zivan: Ultimate Boot CD jsem stáhl ale bohužel se mi nepodařilo v něm najít jakýkoliv stress test
Ještě zkusím stáhnout ten Everest.
Jinak jsem pomocí Think vantage tool boxu nejdříve PC diagnostikoval, vše bylo v pořádku, takže jsem notebook porádně vysál vysavačem a zkusil system stress test. Ten už se podařilo, oproti testu před očistou NTB, dokončit, ale netroufám si ho z hlediska teplot jednotlivých komponent hodnotit, takže výsledek najdete zde. Zajímají mě vaše názory, jestli jsou nyní teploty v normě, nebo je pořád někde chyba a PC se přehřívá i nadále.
Teploty jsem měřil pomocí HW monitoru a speedFanu s tím, že HW monitor ukazoval u obou jader cca o 4-5 stupňů víc a ani jeden program neukazoval teplotu grafiky. Taky sem nějak nepřišel na to, co jsou hodnoty Temp1 a 2 v programu SPeedFan.
-
- píše často
- Příspěvky: 321
- Registrován: 21 čer 2009 23:17
Hoj, nechce se mi vytvaret novy topic, myslim, ze je to zbytecne. Reklamuji pritelkyni ntb SL400 mame uz 4 rozdilnou vadu (uznany v bitservis) ted se objevila 5 (2x nejake bublinky na sasi). Tak jsem ho vzal do mironetu s tim, ze chceme odstoupit nebo novy kus. Servisak u pc mi sdelil, ze to neni mozne, ze mame jen 3ti reklamaci (3protokoly) a ze musi byt 4. Je toto mozne? Mel jsem za to, ze staci prote 4 rozdilne vady a hotovo. Diky vsem na tohle nemam nervy. Ntb je sice lehce pres rok stary, ale aby z toho stravil 2 mesice v servisu a ted jeste si ho vzali mironetaci...
To Sheep: To jako že po pul roce provozu už je špatná pasta? To mi neřikej ani ze srandy. Do Lenova sem šel hlavně pro jejich kvalitu a ne abych s tim každej půl rok lítal do servisu a byl na 30 dní bez PC, to sem si mohl koupit nějaký MSI, nebo jinej plastovej krám za 10 tisíc
Tomu vyčištění se nebránim, sem si vědom že je NTB provozován v celkem prašném prostředí, takže klidně za něj nějakou stovku dám. Akorát netušim kam notas zanés, bo když se v nom budou hrabat, tak aby nebyla porušena záruka. Asi do nějakýho oficiálního servisu Lenovo ne?
Crackonos: Podle mně po 3. reklamaci máš nárok na peníze, nebo novej notas, ale nejsem si jistej.
Tomu vyčištění se nebránim, sem si vědom že je NTB provozován v celkem prašném prostředí, takže klidně za něj nějakou stovku dám. Akorát netušim kam notas zanés, bo když se v nom budou hrabat, tak aby nebyla porušena záruka. Asi do nějakýho oficiálního servisu Lenovo ne?
Crackonos: Podle mně po 3. reklamaci máš nárok na peníze, nebo novej notas, ale nejsem si jistej.
mne sa tiež nezdá,aby po pol roku bola pasta,natom tak zle...ono pokiaľ ho používaš v dosť prašnom prostredí,ako hovoríš,tak môže byť,že tam bude dosť veľký nános prachu a tým môže dôjsť k prehrievaniu...najlepšie by ho bolo prefúknuť stlačeným vzduchom,všetky nasávacie otvory aj výduchy chladenia,odmontovať klávesnicu a tam sa dostaneš k ventilatoriku...to by si mal zvládnuť aj sám a nieje k tomu potreba servisu...servis až,keď to vyčistenie fakt nepomôže...možno trefa na nepodarený kus
EDIT:CrackonoS,nieje to v Čechách tak,že tri rovnaké závady a 5 rôznych závad???
EDIT:CrackonoS,nieje to v Čechách tak,že tri rovnaké závady a 5 rôznych závad???
Lenovo ThinkPad R500(intelGMA) + Advanced MiniDock
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
no klávesnica je tam prišrubovaná iba jednou šrubkou,ale najprv musíš odšrúbovať palmrest.zo spodu máš označenie,ktorou šrubkov sa k čomu dostaneš,k palmrestu sú štyri...ináč ak si nie istý,tak sa pozri do servisného manuálu,tam to je pekne rozkreslené...záruku tým nestratíš,jediné pokiaľ by si tam mal nejaké plomby,čo u ThinkPadu veľmi pochybujem..
Lenovo ThinkPad R500(intelGMA) + Advanced MiniDock
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
FirenzeX píše:Seš si jistej že klávesnici můžu vymontovat, aniž bych porušil nějakou záruční pěčeť, nebo jak se to jmenuje? A stačený vzduch tomu také nevadí? Já sem pouze vysavačem vysál ventilační otvory a řekl bych že to pomohlo hodně. Jinak děkuju za cenné rady
ano klavesnicu si mozes vymontovat kedykolvek chces. klavesnica patri medzi CRU diely (Customer Replaceable Unit). stlaceny vzduch je urcite lepsi ako vysavac. vysavat vysavacom to moc neodporucam. a pri prefukovani podrz ventilator nech sa prilis neroztoci.
Predator 15, MBP 13 Early 2015, T410, Apple iPad 9.7 (2018), Kindle Fire HD 8
Co se týče těch reklamací, tak je to v Česku tak, že po třetí stejné, či 4. rozdílné závadě (nebo reklamaci, teď nevím) je nárok na vrácení peněz.
Problém ovšem může být v tom že si reklamoval 2 vady najednou jednou reklamací... Bylo by dobré si přečíst zákon ohledně reklamací (cca 3 A4) doporučuju! Stačí si tam najít jen pár odstavců a tam je vše vytmaveno.
Hlavně jestli se bere 4. závada, nebo 4. reklamace...je to rozdíl a nejsem si teď jistý jak to tam je napsané.
EDIT: stačí si také místo hledání zákonů stáhnout reklamační řád od prodejce, co jsem tak viděl, tak prodejci tam většinou stručně shrnou zákon, případně ho tam celý zkopírují.
EDIT2: Pokud tam bude napsáno 4. závada, tak pak zajdi k prodejci a vytmav mu, že na jednom protokolu se opravují 2 na sobě nezávislé závady z úsporných důvodů (přece to tam nebudeš posílat 2x)
EDIT3: Pro toho s R500: Doporučuju zavolat do servisu, popsat jim to a domluvit se na osobní schůzce přímo v servisu, tam jim to popsat, případně nejlépe ukázat....pokud by se vada vyskytla na místě...většinou notebook hned rozebere očistí paměti, případně profoukne, vyzkouší znovu, pokud stejná chyba, opíše si číslo z notebooku a vrátí ti ho....až dojdou případné díly, tak ho pak jen jeden den doneseš, opraví ho (případně jen zkusí přemontovat chladič) a ještě ten samý den, případně další, ho máš zpátky
Obří to výhoda lenova...můžeš se přímo domluvit co a jak a notebook většinou nemusí čekat na byrokratické "sračky" jako u těch velkých centrálních Acer, Asus, HP, atd. servisech. Čeká se jen na objednání dílů, což zabere v průměru tak týden, max týden a půl, pokud by museli dovést scházející díly z jiného skladu.
Z vlastní zkušenosti: Občas havarovala grafika, tak sem popsal chybu, ani to nezkoušel, jen si opsal číslo notebooku, vyčistil kontakty paměti, že to mám dál pozorovat, kdyby se to zlepšilo a řekl, že až budou díly, zavolá. Po 2 týdnech (týden trvalo vyřízení prodloužení záruky, týden objednání dílů) zavolal, dovezl jsem dopoledne notes, odpoledne jsem ho měl zpátky s novou základní deskou Nechci dělat reklamu, ale servis ITS v Brně mě opravdu mile překvapil a to jsem setsakra obří perfekcionalista a věčně nespokojený člověk!
Zatraceně...to se to protáhlo...sory za romány
Problém ovšem může být v tom že si reklamoval 2 vady najednou jednou reklamací... Bylo by dobré si přečíst zákon ohledně reklamací (cca 3 A4) doporučuju! Stačí si tam najít jen pár odstavců a tam je vše vytmaveno.
Hlavně jestli se bere 4. závada, nebo 4. reklamace...je to rozdíl a nejsem si teď jistý jak to tam je napsané.
EDIT: stačí si také místo hledání zákonů stáhnout reklamační řád od prodejce, co jsem tak viděl, tak prodejci tam většinou stručně shrnou zákon, případně ho tam celý zkopírují.
EDIT2: Pokud tam bude napsáno 4. závada, tak pak zajdi k prodejci a vytmav mu, že na jednom protokolu se opravují 2 na sobě nezávislé závady z úsporných důvodů (přece to tam nebudeš posílat 2x)
EDIT3: Pro toho s R500: Doporučuju zavolat do servisu, popsat jim to a domluvit se na osobní schůzce přímo v servisu, tam jim to popsat, případně nejlépe ukázat....pokud by se vada vyskytla na místě...většinou notebook hned rozebere očistí paměti, případně profoukne, vyzkouší znovu, pokud stejná chyba, opíše si číslo z notebooku a vrátí ti ho....až dojdou případné díly, tak ho pak jen jeden den doneseš, opraví ho (případně jen zkusí přemontovat chladič) a ještě ten samý den, případně další, ho máš zpátky
Obří to výhoda lenova...můžeš se přímo domluvit co a jak a notebook většinou nemusí čekat na byrokratické "sračky" jako u těch velkých centrálních Acer, Asus, HP, atd. servisech. Čeká se jen na objednání dílů, což zabere v průměru tak týden, max týden a půl, pokud by museli dovést scházející díly z jiného skladu.
Z vlastní zkušenosti: Občas havarovala grafika, tak sem popsal chybu, ani to nezkoušel, jen si opsal číslo notebooku, vyčistil kontakty paměti, že to mám dál pozorovat, kdyby se to zlepšilo a řekl, že až budou díly, zavolá. Po 2 týdnech (týden trvalo vyřízení prodloužení záruky, týden objednání dílů) zavolal, dovezl jsem dopoledne notes, odpoledne jsem ho měl zpátky s novou základní deskou Nechci dělat reklamu, ale servis ITS v Brně mě opravdu mile překvapil a to jsem setsakra obří perfekcionalista a věčně nespokojený člověk!
Zatraceně...to se to protáhlo...sory za romány
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.
Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock
Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock
Tohle je výňatek řádu z Mironetu:
c) zákazník má právo od smlouvy odstopit i v případě, že jde o vady odstranitelné, jestliže však zákazník nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad zboží řádně užívat. Tímto se rozumí 3 vady stejné či 4 různé (3x nebo 4x již bylo zařízení v servise)
V případě postupu podle bodu b) je odběratel povinen předat dodavateli kompletní předmět plnění, včetně příslušenství a dokumentace, smluvní strany si v tomto případě vrátí vzájemná plnění dle zásad o bezdůvodném obohacení.
Jde mi o to, že nikde jsem se nedočetl, že by bylo nutné mít 4x zařízení v servise (4 protokoly jak mi sdělili v mironetu), jak píše mironet v podmínkách, ani ve výňatcích zákona.
Mám za to, že opravdu stačí 4 rozdílné vady, které máme na 3 protokolech. Nechtělo se nám dávat po první vadě ntb hned do servisu a zanedlouho se objevila další. Dokonce ta věta o kompletním balení mi přijde divná. Ze zákona to povinnost taky není.
Ale nechtěl jsem se dohadovat s tím technikem a teď nevím jestli jsem neudělal chybu...
c) zákazník má právo od smlouvy odstopit i v případě, že jde o vady odstranitelné, jestliže však zákazník nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad zboží řádně užívat. Tímto se rozumí 3 vady stejné či 4 různé (3x nebo 4x již bylo zařízení v servise)
V případě postupu podle bodu b) je odběratel povinen předat dodavateli kompletní předmět plnění, včetně příslušenství a dokumentace, smluvní strany si v tomto případě vrátí vzájemná plnění dle zásad o bezdůvodném obohacení.
Jde mi o to, že nikde jsem se nedočetl, že by bylo nutné mít 4x zařízení v servise (4 protokoly jak mi sdělili v mironetu), jak píše mironet v podmínkách, ani ve výňatcích zákona.
Mám za to, že opravdu stačí 4 rozdílné vady, které máme na 3 protokolech. Nechtělo se nám dávat po první vadě ntb hned do servisu a zanedlouho se objevila další. Dokonce ta věta o kompletním balení mi přijde divná. Ze zákona to povinnost taky není.
Ale nechtěl jsem se dohadovat s tím technikem a teď nevím jestli jsem neudělal chybu...
Zpět na „notebooky Lenovo (dříve IBM)“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů