Záruční doba na vyměněné díly a postup při reklamaci
Servis musí odstranit vadu, pokud tohoto není schopen, musí vadnou část (pokud je to možné) nebo celek vyměnit za díl bezvadný. Z toho vyplývá, že díl mový skutečně být nemusí, ale nesmí s ním nic být. Kvůli korozi kontaktů bych tam zřejmě nechodil. Pokud ti ale třeba dali poškrábaný displej, tak tam už je to na místě.
Záruka: pokud je díl vyměněn za nový, počíná záruční doba na daný díl běžet znovu. Teď je jen otázka, zdali jseš schopen toto dokázat. Podívej se do servisního záznamu, jak popsali opravu vady. Pokud tam je napsáno něco ve smyslu "vyměněné díly: displej, základní deska" tak máš od nich nepůstřelný důkaz. Pokud jsou ale vychcaní a nevyplní tam nic nebo jen opraveno atd., tak je žeň ať doplní korektní informace, klidně na přímo, na servis. Jinak totiž sice právo máš, ale neuneseš důkazní břemeno.
K baterce: jedná se už z povahy věci o spotřební zboží. U baterek výrobci garantují z pravidla 1 letou funkčnost, pokud ji pak dojde dech, jedná se o opotřebení a nikdo ti ji k reklamaci nevezme.
Pokud máš ještě nějaké dotazy, rád odpovím )
Záruka: pokud je díl vyměněn za nový, počíná záruční doba na daný díl běžet znovu. Teď je jen otázka, zdali jseš schopen toto dokázat. Podívej se do servisního záznamu, jak popsali opravu vady. Pokud tam je napsáno něco ve smyslu "vyměněné díly: displej, základní deska" tak máš od nich nepůstřelný důkaz. Pokud jsou ale vychcaní a nevyplní tam nic nebo jen opraveno atd., tak je žeň ať doplní korektní informace, klidně na přímo, na servis. Jinak totiž sice právo máš, ale neuneseš důkazní břemeno.
K baterce: jedná se už z povahy věci o spotřební zboží. U baterek výrobci garantují z pravidla 1 letou funkčnost, pokud ji pak dojde dech, jedná se o opotřebení a nikdo ti ji k reklamaci nevezme.
Pokud máš ještě nějaké dotazy, rád odpovím )
Po delší době jsem zavítal na foruma koukam, že můj původní příspěvek má celkem slušnou návštěvnost. Takže jsem se rozhodl za a) všem poděkovat a doufám, že každý kdo hledal pomoc ji v píspěvku alespoň z části někde našel.
b přišpendlit veřejně svoji diplomku na téma "Odpovědnost za vady a záruka dle občanského zákoníku". Pokud bude někdo chtít nastudovat může, je tam zmíněno i o jak to bude v novém občanském zákoníku atd.
Ale upozorňuji, že se to hůře čte.
http://uloz.to/xZq8B8t/diplomova-prace-pdf
Všechny Vás zdraví,
Marek
b přišpendlit veřejně svoji diplomku na téma "Odpovědnost za vady a záruka dle občanského zákoníku". Pokud bude někdo chtít nastudovat může, je tam zmíněno i o jak to bude v novém občanském zákoníku atd.
Ale upozorňuji, že se to hůře čte.
http://uloz.to/xZq8B8t/diplomova-prace-pdf
Všechny Vás zdraví,
Marek
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, proč je podmínkou, že notebook nesmí být koupen na IČO?
Řeším totiž podobný problém a už jsem z toho nešťastná.
V srpnu 2010 jsem si koupila nb ASUS. Za půl roku byl poprvé v servise kvůli sekání obrazu a zvuku (výměna obou RAM a základní desky). Asi dva dny před vypršením záruky opět nefunkční (nešel vůbec zapnout), znovu zasláno do servisu (výměna harddisku a CPU), týden po návratu ze servisu se opět projevila závada, kterou jsem reklamovala poprvé, tudíž sekání obrazu a zvuku.Zasláno tedy potřetí do servisu (opět výměna základní desky), po vrácení z opravy po dvou dnech používání opět ta samá závada. Odesláno tedy po třetí za sebou, celkem čtyřikrát. Momentálně však záruka již skončila, protože servis provedl opravu tak, že vydržela jen po těch pár dní, co ještě běžela.
Zajímá mě tedy, jak postupovat a proto hledám řešení, již téměř 3 měsíce jsem bez počítače a bojím se, že to tak už bude pořád. Nb 2 dny doma, 30 v servise.
chtěla bych se zeptat, proč je podmínkou, že notebook nesmí být koupen na IČO?
Řeším totiž podobný problém a už jsem z toho nešťastná.
V srpnu 2010 jsem si koupila nb ASUS. Za půl roku byl poprvé v servise kvůli sekání obrazu a zvuku (výměna obou RAM a základní desky). Asi dva dny před vypršením záruky opět nefunkční (nešel vůbec zapnout), znovu zasláno do servisu (výměna harddisku a CPU), týden po návratu ze servisu se opět projevila závada, kterou jsem reklamovala poprvé, tudíž sekání obrazu a zvuku.Zasláno tedy potřetí do servisu (opět výměna základní desky), po vrácení z opravy po dvou dnech používání opět ta samá závada. Odesláno tedy po třetí za sebou, celkem čtyřikrát. Momentálně však záruka již skončila, protože servis provedl opravu tak, že vydržela jen po těch pár dní, co ještě běžela.
Zajímá mě tedy, jak postupovat a proto hledám řešení, již téměř 3 měsíce jsem bez počítače a bojím se, že to tak už bude pořád. Nb 2 dny doma, 30 v servise.
Zalezi jak dlouho dohromady stravil ten notebook na tech 4 reklamacich. Pokud to bylo kupovano na zacatku srpna, tak uz ubehly navic 3 mesice, tak to bude dost tesne na dny.
Po tolika reklamacich by mohla mit narok i na vraceni penez, ale musi byt ntb v zaruce.
Pokud po pricteni dnu v reklamaci vyjde, ze by mel byt ntb jeste v zaruce, tak bych ho reklamoval, i kdyby se mel hned vratit se zamitnutim reklamace z duvodu konce zaruky. Pak bych mel v ruce doklad, ze jsem ho reklamoval vcas o mohl resit s prodejce/servisem spravne datum konce reklamace.
Po tolika reklamacich by mohla mit narok i na vraceni penez, ale musi byt ntb v zaruce.
Pokud po pricteni dnu v reklamaci vyjde, ze by mel byt ntb jeste v zaruce, tak bych ho reklamoval, i kdyby se mel hned vratit se zamitnutim reklamace z duvodu konce zaruky. Pak bych mel v ruce doklad, ze jsem ho reklamoval vcas o mohl resit s prodejce/servisem spravne datum konce reklamace.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
To já všechno vím, nb v záruce není, ale pokud se budu řídit tím, co v tomto fóru popsal Nazgul a to že:
Při třetí stejné reklamaci máte nárok na odstoupení od smlouvy, a to i v případě, že reklamace se týkají vyměňovaného dílu, který jako jediný je v záuce a na zboží jako celek už se záruku nevztahuje, potom nárok uplatnit mohu.
Jen nevím, proč je tam ta podmínka toho IČ.
Při třetí stejné reklamaci máte nárok na odstoupení od smlouvy, a to i v případě, že reklamace se týkají vyměňovaného dílu, který jako jediný je v záuce a na zboží jako celek už se záruku nevztahuje, potom nárok uplatnit mohu.
Jen nevím, proč je tam ta podmínka toho IČ.
Jak již odpověděl Orgasmic.
Pokud kupujete na IČO, tak se na Vás vztahuje obchodní zákoník, občanský zákoník popůrně, ale hlavně se na Vás nevztahuje zákon o ochraně spotřebitele, protože nevystupujete jako spotřebitel ale jako rovnocenný partner k prodejci.
Ve výsledku to znamená, že pokud není smlouvou (obecnými podmínkami prodejce) dohodnuto něco jiného, tak máte jen 6 měsíů záruku a hotovo.
Z hlediska obchodního práva nejsem specialista, otázkou je jestli se Vám vůbec staví záruční doba po dobu, kdy je notebook v servise. Nevím a bohužel momentálně nemám čas vyhledat.
Pokud kupujete na IČO, tak se na Vás vztahuje obchodní zákoník, občanský zákoník popůrně, ale hlavně se na Vás nevztahuje zákon o ochraně spotřebitele, protože nevystupujete jako spotřebitel ale jako rovnocenný partner k prodejci.
Ve výsledku to znamená, že pokud není smlouvou (obecnými podmínkami prodejce) dohodnuto něco jiného, tak máte jen 6 měsíů záruku a hotovo.
Z hlediska obchodního práva nejsem specialista, otázkou je jestli se Vám vůbec staví záruční doba po dobu, kdy je notebook v servise. Nevím a bohužel momentálně nemám čas vyhledat.
mám podobný problém... ntb byl již několikrát reklamovaný, teď jsem ho dal do servisu a požadoval vrácení peněz, je to 4 reklamace ale... asi před půl rokem mi malý brácha rozbil klávesnici (vylámané klávesy apod.) mám nárok na vrácení peněz i když jsem si klávesnici hradil jako opozáruční opravu děkuji
Reklamace HDD
Zdravím všechny,
taky řeším podobný problém jako na začátku. V roce 2009 jsem koupil notebook (Alza) a v roce 2011 (ještě v záruce) mi odešel HDD. Vyreklamoval jsem přímo v Alze, kde mi ho také vrátili, nicméně s protokolem od jejich servisní firmy S&T CZ s.r.o.. Na servisním protokolu je napsáno - vadný HDD, provedena výměna.
Teď, po cca roce a půl mám tu samou závadu, disk znovu odešel a dle mého názoru jsem šel reklamovat s tím, že pokud byla provedena výměna (nikoliv oprava) tak na disk běží nová záruka 24 měsíců od data vrácení z reklamace. V Alze mě v podstatě poslali do háje, že NTB je po záruce a oni drží záruku na NTB po dobu záruky, že mi jejich partnerská firma prováděla tu reklamaci a že se mám obrátit na ně. No, nechtěl jsem se hádat neb servisní středisko byly hned vedlejší dveře a vyrazil jsem rovnou tam.
Zde mě slečna odmítla s tím, že to mám po záruce a že mi to neuzná, vznesl jsem tedy můj požadavek na to, že proběhla výměna dílu a že na ten má běžet nová 24 měsíční záruka. Po nějakých dohadech notebook přijali na posouzení ale s argumentem, že to stejně neuznají, že mi tam určitě dali repasovaný disk a na ten mi ta záruka neběží (nikde není zapsáno, že by byl do notebooku dán repasovaný disk, je pouze zapsáno, že byl disk vyměněn). Dále že pokud mi to neuznají tak mi naúčtují 700,- za diagnostiku NTB (tu jsem si udělal sám a přišel tam s výsledkem HP diagnostiky, která vypsala vadný disk).
Vzhledem k tomu, že reklamace dělám (ale v jiném oboru) tak ani jedno jejich tvrzení není správné:
1) pokud byl disk vyměněn, měla by na něj běžet nová záruční doba dle předchozí kupní smlouvy 24 měsíců
2) pokud mi do notebooku dali repasovaný díl a nezapsali to na protokol tak mě dle mého názoru obelhali a neinformovali
3) dále dle mého názoru nemají žádný nárok účtovat cokoliv i při zamítnuté reklamaci - posouzení je čistě v režii prodávajícího neb já jako spotřebitel jsem laik
Vzhledem k tomu, že očekávám kruté boje, rád bych požádal o radu - řeší občanský zákoník (nebo kde je zapsáno) že pokud se jedná o výměnu tak se záruka prodlužuje o 24 měsíců, dále že nemají nárok požadovat jakoukoliv úhradu nákladů za posouzení reklamace.
Principielně toto znám, ale nejsem právník abych věděl příslušné zákony, vím jen jak já na reklamacích musím postupovat vůči našim klientům.
A otázka do pranice - záchrana dat z vadného HDD - dle mého názoru (nicméně jsem nepožadoval, jelikož zálohuji) bych měl nárok i na záchranu dat z HDD neb mi tím vznikla újma a prodávající je povinen odstranit reklamaci bezezbytku i včetně další případné vzniklé škody (pokud mám závadu u klienta a vznikne mu tím další škoda - vždy jsem mu musel i tuto škodu opravit/vykompenzovat). Otázkou je, že nemusí získat nikdy 100% dat a tak do toho nejdou.
Díky za veškeré info a pomoc Budu dále informovat.
taky řeším podobný problém jako na začátku. V roce 2009 jsem koupil notebook (Alza) a v roce 2011 (ještě v záruce) mi odešel HDD. Vyreklamoval jsem přímo v Alze, kde mi ho také vrátili, nicméně s protokolem od jejich servisní firmy S&T CZ s.r.o.. Na servisním protokolu je napsáno - vadný HDD, provedena výměna.
Teď, po cca roce a půl mám tu samou závadu, disk znovu odešel a dle mého názoru jsem šel reklamovat s tím, že pokud byla provedena výměna (nikoliv oprava) tak na disk běží nová záruka 24 měsíců od data vrácení z reklamace. V Alze mě v podstatě poslali do háje, že NTB je po záruce a oni drží záruku na NTB po dobu záruky, že mi jejich partnerská firma prováděla tu reklamaci a že se mám obrátit na ně. No, nechtěl jsem se hádat neb servisní středisko byly hned vedlejší dveře a vyrazil jsem rovnou tam.
Zde mě slečna odmítla s tím, že to mám po záruce a že mi to neuzná, vznesl jsem tedy můj požadavek na to, že proběhla výměna dílu a že na ten má běžet nová 24 měsíční záruka. Po nějakých dohadech notebook přijali na posouzení ale s argumentem, že to stejně neuznají, že mi tam určitě dali repasovaný disk a na ten mi ta záruka neběží (nikde není zapsáno, že by byl do notebooku dán repasovaný disk, je pouze zapsáno, že byl disk vyměněn). Dále že pokud mi to neuznají tak mi naúčtují 700,- za diagnostiku NTB (tu jsem si udělal sám a přišel tam s výsledkem HP diagnostiky, která vypsala vadný disk).
Vzhledem k tomu, že reklamace dělám (ale v jiném oboru) tak ani jedno jejich tvrzení není správné:
1) pokud byl disk vyměněn, měla by na něj běžet nová záruční doba dle předchozí kupní smlouvy 24 měsíců
2) pokud mi do notebooku dali repasovaný díl a nezapsali to na protokol tak mě dle mého názoru obelhali a neinformovali
3) dále dle mého názoru nemají žádný nárok účtovat cokoliv i při zamítnuté reklamaci - posouzení je čistě v režii prodávajícího neb já jako spotřebitel jsem laik
Vzhledem k tomu, že očekávám kruté boje, rád bych požádal o radu - řeší občanský zákoník (nebo kde je zapsáno) že pokud se jedná o výměnu tak se záruka prodlužuje o 24 měsíců, dále že nemají nárok požadovat jakoukoliv úhradu nákladů za posouzení reklamace.
Principielně toto znám, ale nejsem právník abych věděl příslušné zákony, vím jen jak já na reklamacích musím postupovat vůči našim klientům.
A otázka do pranice - záchrana dat z vadného HDD - dle mého názoru (nicméně jsem nepožadoval, jelikož zálohuji) bych měl nárok i na záchranu dat z HDD neb mi tím vznikla újma a prodávající je povinen odstranit reklamaci bezezbytku i včetně další případné vzniklé škody (pokud mám závadu u klienta a vznikne mu tím další škoda - vždy jsem mu musel i tuto škodu opravit/vykompenzovat). Otázkou je, že nemusí získat nikdy 100% dat a tak do toho nejdou.
Díky za veškeré info a pomoc Budu dále informovat.
Alza.cz
V Alze musíš jít tvrdě oni tam maj jen vyškolený trouby za 45 minut já měl na notebooku několik problémů a do 14 dnů jsem měl peníze zpátky a do problémů běžně hoď padající WiFi (to nelze zjistit), vrzající konstrukci ntb(já měl plastic ), potom sem měl propadlý tlačítka u "tučpadu" a taky že mi často i po přeinstalaci zamrzává, dlouho načítá Windows a pár konkrétnějších problémků
Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů