No tak koukám, že si to nechávají na poslední chvíle, mají ještě 13 dní. Reklamace jsem nějakou dobu dělal, ale v jiném oboru, ale obecně platilo, že pokud se jedná o výměnu tak běží nová záruka 24 měsíců na vyměněnou věc.
Dále už jsem uhádal, že při přijetí reklamace chtěli zaplatit 670,- za diagnostiku HDD - sorry pánové v Alze, ale 670,- za věc, kterou si pustí při startu každý trouba a která trvá 3 minuty? Ani náhodou, právě se zprávou z této diagnostiky jsem tam NTB nesl.
No nejlepší by bylo, kdyby daný termín prošvihly a já odstoupil od smlouvy, co se starým NTB když za ty prachy dnes mohu mít podstatně lepší a výkonnější. Ale to si dobře budou hlídat určitě.
Jak budu vědět víc hodím info.
Záruční doba na vyměněné díly a postup při reklamaci
Nechci prudit, ale mate v tom binec a budte radi ze prodejci jsou jelita.
Paragraf 627
(1) Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.
(2) Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
(3) Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou neplatná.
Tento zakon urcuje odkdy plati nova zaruka na vymenene zbozi (ne jeji podminky). A ted ta sranda. V druhe vete druheho odstavce zni: "Totez plati, dojde-li k vymene soucastky, na kterou byla poskytnuta zaruka"!!
Kdyz kupujete jakekoli zarizeni nedostavate zaruku na soucastky, ale na zarizeni jako takove. Pokud dojde k odstraneni zavady na zarizeni vymenou dilu, nedochazi k zadnemu naroku na zaruku na nahradni dil (toto zakon nikde neuvadi) viz paragraf 622 a tudiz paragraf 627 spinka a neuvadi se v platnost. To cim se ohanite plati pri koupi samostanych dilu. Napr. firma vam stavi PC a na fakture mate celkovy vypis dilu, pak plati tento zakon.
Paragraf 627
(1) Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.
(2) Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
(3) Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou neplatná.
Tento zakon urcuje odkdy plati nova zaruka na vymenene zbozi (ne jeji podminky). A ted ta sranda. V druhe vete druheho odstavce zni: "Totez plati, dojde-li k vymene soucastky, na kterou byla poskytnuta zaruka"!!
Kdyz kupujete jakekoli zarizeni nedostavate zaruku na soucastky, ale na zarizeni jako takove. Pokud dojde k odstraneni zavady na zarizeni vymenou dilu, nedochazi k zadnemu naroku na zaruku na nahradni dil (toto zakon nikde neuvadi) viz paragraf 622 a tudiz paragraf 627 spinka a neuvadi se v platnost. To cim se ohanite plati pri koupi samostanych dilu. Napr. firma vam stavi PC a na fakture mate celkovy vypis dilu, pak plati tento zakon.
Já myslím, že binec v tom nemáme. Je to totiž velice jednoduché, stačí jen mít na reklamáku napsané jen to kouzené slovíčko "výměna" a je hotovo, samozřejmě že nová záruka běží na vadný a vyměněný díl.
V tvém případě co zde cituješ je hezké, ale dle právníků je tento výklad nejasný a v případě soudního sporu je soud v nejasných případech na straně spotřebitele. Takže je část prodejců, která ti to sice s kecy, ale uzná a část která ti řekne ať je dáš k soudu protože spoléhají na to, že to nikdo neudělá.
Nechci tady házet rozumy, ale reklamace dělám a dost se tím naši právníci zabývali a takto jsme postupovali. podotýkám jen, že se nejednalo o žádnou malou firmičku, ale o velkou firmu s velkým právním zázemím.
V tvém případě co zde cituješ je hezké, ale dle právníků je tento výklad nejasný a v případě soudního sporu je soud v nejasných případech na straně spotřebitele. Takže je část prodejců, která ti to sice s kecy, ale uzná a část která ti řekne ať je dáš k soudu protože spoléhají na to, že to nikdo neudělá.
Nechci tady házet rozumy, ale reklamace dělám a dost se tím naši právníci zabývali a takto jsme postupovali. podotýkám jen, že se nejednalo o žádnou malou firmičku, ale o velkou firmu s velkým právním zázemím.
Take jsem z oboru. Jsem servisni technik primarne pro znacky Epson, HP. Prave, ze veta je jednoznacna a ne nejasna. Kouzelne slovo vymena? V jakem kontextu? Slovo vymena neznamena vubec nic. Odstavec jasne rika: na soucastky, na ktere byla poskytnuta zaruka. Prvni na co se Te jako technik zeptam kde mate doklad o poskytnuti zaruky na soucastku? A doklad na zarizeni to neni protoze tam je uvedeno zarizeni ne soucastka a zakon jasne rika soucastky. Jak chces uplatnit tento zakon? Zeptej se vaseho pravniho oddeleni jakym zpusobem by me chteli donutit k uznani nove zaruky.
Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů